۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
دلالان نباید ساختمان ساز شوند| انجام ۲۰ درصد ساخت وسازها در مازندران
در گفتگو با بازار؛

دلالان نباید ساختمان ساز شوند| انجام ۲۰ درصد ساخت وسازها در مازندران

بابلسر- روحی، دبیر اجلاس ملی معماری و صنعت ساختمان در مازندران گفت: نباید اجازه داد به جای مهندسان و انبوه سازان، دلالان مسئولیت ساخت وسازها را برعهده گیرند تا شاهد حوادث متروپل باشیم.

مهدی روحی در حاشیه اجلاس ملی معماری و صنعت ساختمان در گفتگو با خبرنگار بازار با تسلیت به مردم آبادان و خوزستان بابت حادثه ریزش ساختمان متروپل گفت : نباید اجازه داد به جای انبوه سازان و مهندسین عده ای دلال مسولیت ساخت و سازها را بر عهده بگیرند.

وی همچنین با تاکید بر نقش آفرینی مهم انبوه سازان در ساخت و سازها با همراهی سازمانهای نظام مهندسی، تقویت رابطه میان این دو صنف مهم کشور را خواستار شد و افزود : رعایت مقررات ملی با نظارت مهندسین عضو سازمان از الزامات مهمی است که قطعا انبوه سازان واقعی نیز از آن استقبال خواهند کرد تا شاهد حوادث تاسفباری همچون متروپل نباشیم.

دبیر اجرایی اجلاس ملی معماری و شهرسازی آموزش نیروی کار ماهر و مصالح استاندارد را یکی دیگر از دغدغه های حوزه ساخت دانست و گفت : متاسفانه این دو مورد تاکنون پیگیری مناسبی از سوی دولت های گذشته یا نهادهای صنفی صورت نپذیرفته و لازم است اقدامات لازم از سوی دولت انجام پذیرد.

روحی آموزش و بروز بودن مهندسین و انبوه سازان در استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در راستای مدیریت کاهش مدت انتظار ساخت را یکی از شاخصه هایی دانست که در این همایش با حضور اساتید برجسته کشوری به آن پرداخت شد.

مدیرعامل موسسه کلبه امید با اعلام اینکه تقریبا ۲۰ درصد ساخت و سازهای کشور در مازندران انجام می پذیرد، برگزاری این اجلاس از این استان را فرصت مغتنمی برای فعالان این عرصه دانست تا با فناوریهای روز ساخت و ساز آشنا شوند و این همایش را فرصتی برای نزدیکی عوامل دخیل در ساخت ساز از جمله انبوه سازان، مدیران دولتی، شهرداریها و مهندسسن دانست و اظهار امیدواری کرد با حمایت مسولان برگزاری اینگونه همایش های تخصصی در سطح کشور ادامه داشته باشد و ما هم در آینده این رویداد ملی را در استانهای دیگر برگزار خواهیم کرد و انشااله در مرحله بعد نمایشگاه بین المللی را در دستور کار داریم.

روحی ادامه داد: این حجم از گردش مالی در صنعت ساختمان جای تامل و بررسی دارد و از آنجایی که بیش از ۱۶۰ رشته با این صنعت ارتباط مستقیم دارند می بایست برای این حوزه کار کارشناسی و برنامه ریزی مدونی صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: شاهد آنیم با این حجم وسیع گردش مالی در این صنعت سازمانها و موسسات مرتبط در این حوزه دارای گفتمان و نقطه مشترک نیستند و ما نقش تبلیغات و رسانه را جهت گفتمان سازی و ایجاد ادبیات مشترک خالی دیدیم و قطعا اتفاقات بزرگی را نیز در حوزه رسانه ای این صنعت رقم خواهیم زد کما اینکه امروز در روزنامه جمله این هدف را پایه گذاری کردیم.

کد خبر: ۱۵۳٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha