۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
اما و اگرهای واریزی خسارت سرمایه گذاران لونا| چرا برخی ایردراپ ها واریز نشد؟
بازار گزارش می دهد؛

اما و اگرهای واریزی خسارت سرمایه گذاران لونا| چرا برخی ایردراپ ها واریز نشد؟

پس از وعده های مکرر بنیاد گارد لونا برای پرداخت غرامت سرمایه گذاران خود به صورت ایردراپ، این واریزی با ابهامات زیادی روبرو شده و بسیاری از آنها واریز نشد.

بازار؛ گروه رمزارز: پس از وعده های مکرر بنیاد گارد لونا برای پرداخت غرامت سرمایه گذاران خود به صورت ایردراپ، حوالی ظهر شنبه نهایتا انتشار رسمی توکن لونا ۲.۰ و واریز آن برای سرمایه گذاران در شرایطی آغاز شد که ابهامات زیادی در فرآیند آن به وجود آمد.

بسیاری از کاربران لونا با سرازیر شدن به سمت صفحه های رسمی این شرکت مانند آگورا، کانال رسمی تلگرام و ردیت، از نحوه توزیع ایردراپ ها شکایت داشته و بسیاری نیز معتقدند ایردراپی برای آنها واریز نشده است.

ایردراپ لونا، از مشکل محاسبه تا واریز
دقایقی پیش از آغاز واریز توکن ها، مدیرعام ترا با انتشار پستی توئیتری اعلام کرد که این توکن ها به کاربران کیف پول رسمی ترا واریز خواهد شد؛ موضوعی که بسیاری از سرمایه گذاران مالباخته را به شدت نگران و ناراحت کرد.

البته این موضوع پیشتر از سوی برخی وب سایت های نزدیک به لونا از این موضوع خبر داده بودند؛ اما مشکل اینجا بود که به عنوان مثال، یک کاربر که پیشتر اقدام به خرید ۲۰۰ توکن لونا پیش از انجام حمله به شبکه این شرکت کرده بود، باید توکن های خود را به Terra Station یعنی کیف پول رسمی ترا انتقال می داد تا بتواند نسبت به دریافت ایردراپ مطمئن شود. اما مبنای تاریخ خرید توکن ها دقیقا همان زمانی بود که این توکن ها به شبکه ترا وارد می شدند.

مثلا اگر شما پیشتر ترا را بر روی شبکه های اتریوم یا اسمارت چین بایننس خریداری کرده بودید، می بایست نسبت به سوآپ آنها به شبکه ترا اقدام میکردید که با این حساب، ملاک محاسبه خسارت شما، تاریخ ورود توکن های به شبکه ترا بود و نه تاریخ خرید واقعی شما.

همین موضوع، منجر به شکل گیری اعتراض گسترده کاربران و سرمایه گذاران لونا شد؛ به ویژه آن دسته از کاربرانی که اقدام به انتقال توکن ها به کیف پول ترا کرده بودند و ضرر آنها بر همین مبنا محاسبه شد و البته توکن های قدیمی آنها نیز توسط شرکت برداشت و تبدیل به توکن جدید شد.

کاربران ایرانی و مشکل کیف پول های پر طرفدار
همانطور که می دانیم اکثر کاربران ایران از کیف پول های مرسوم در بازار مانند تراست ولت، سیف پل و متا ماسک استفاده می کنند؛ کیف پول هایی که تا این لحظه هیچگونه ایردراپی برای آنها واریز نشده و علیرغم تماس های مکرر خبرنگار بازار با مسئولین لونا، هیچ پاسخی در خصوص تکلیف توکن های ذخیره شده بر روی این کیف پول ها داده نشده و مشخص نیست که تکلیف این توکن ها چه خواهد شد.

پاسخ تیم فنی بایننس
در خصوص مشکل ولت های فعالی روی شبکه بایننس به ویژه تراست ولت و سیف پل، تیم فنی بایننس در پاسخ خبرنگار بازار اعلام کرد که مشکل کیف پول ها علیرغم استفاده آنها از شبکه بایننس ارتباطی با این صرافی نداشته و مشتریان هر دو کیف پول باید با تیم های پشتیبانی این کیف ها تماس بگیرند. همچنین ایمیل هایی مجزا برای هر دو شرکت ارسال شده که منتظر پاسخگویی آنها در خصوص مشکل ایردراپ های لونا روی شبکه ترا یا بایننس هستیم.

آیا امیدی به دریافت ایردراپ لونا وجود دارد؟
در این خصوص با توجه به ازدحام بیش از حد کاربران لونا و تماس های مکرر با آنها، هنوز نمی توان با قطعیت مطلبی در این خصوص گفت. ولی آنچه مسلم است، تنها راه ممکن پیش پای سرمایه گذاران این است که صبر کنند تا تکلیف کیف پول هایی چون تراست ولت و سیف پل روشن شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha