۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
 افزایش قیمت طلا در ماههای پایان سال به نرخ دلار بستگی دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد:

افزایش قیمت طلا در ماههای پایان سال به نرخ دلار بستگی دارد

ساری - رئیس اتحادیه طلا و جواهر ساری گفت: افزایش قیمت طلا و سکه در سه ماه پایانی سال بستگی به قیمت دلار دارد.

مهدی معلمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: قیمت طلا و سکه در هفته ای که گذشت به دلیل افزایش قیمت جهانی انس، چهار درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته است.

وی با تبریک فرارسیدن سال نو میلادی با اشاره به افزایش چهار درصدی قیمت سکه و طلا اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده قیمت جهانی هر انس طلا در هفته گذشته حدودا ۳۰ دلار افزایش و به قیمت یک هزار و٥١٧ دلار رسیده است.

وی افزود: طبق پیش‌بینی اقتصادانان بازار طلا، در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ قیمت انس جهانی طلا مرز یک هزار و ۶۰۰ دلار را پشت سرخواهد گذشت، از این‌رو ممکن است که قیمت طلا تا پایان سال ۹۸ با رشد چشمگیری مواجه شود.

وی ادامه داد: البته تمام این پیش‌بینی‌ها منوط به این است که قیمت دلار هم در برابر قیمت جهانی طلا افزایش یابد و اوضاع دلار این افزایش بستگی دارد.

معلمی به قیمت کنونی طلا و سکه در بازار اشاره کرد و گفت: هرمثقال طلا، دو میلیون و ۵۸ هزار تومان، هر گرم طلا، ۴۷۵ هزار و ۱۰۰ تومان، تمام سکه چهار میلیون و ۶۵۷ هزار تومان، نیم سکه، دو میلیون و ۳۹۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۱۰ هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس اتحایده طلا و جواهر ساری یادآور شد: همچنین قیمت دلار ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان، یورو ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان و لیتر دو هزار و ۲۶۵ تومان است.

۲۱۵ واحد کسبی طلا و سکه در ساری فعالیت دارد.

کد خبر: ۱٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha