۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
تهاتر کالا میان ایران و روسیه ممنوع است| توقف تهاتر نفت ایران با گندم و ذرت روسیه
رئیس مجمع فعالان اقتصادی در گفتگو با بازار خبر داد

تهاتر کالا میان ایران و روسیه ممنوع است| توقف تهاتر نفت ایران با گندم و ذرت روسیه

ایران و روسیه دو کشور تحریم شده از سوی آمریکا هستند که قرار است برای تامین نیاز کشور خود، کالا تهاتر کنند. آیا تهاتر کالا میان ایران و روسیه امکان‌پذیر است؟

به گزارش بازار، ایران قرار است حجم مبادلات تجاری با روسیه را به رقم ۱۰ میلیارد دلار برساند اما تحریم‌ها اخیر علیه روسیه وضعیت تجارت میان این دو کشور را به نوعی برهم زده است.

اخیرا اما در دیدار چند جانبه رئیس سازمان توسعه تجارت با مقامات روسی قرار شد آمادگی ایران و روسیه برای تجارت بر مبنای تهاتر شکل بگیرد. آیا تهاتر کالا میان ایران و روسیه امکان‌پذیر است؟

در همین مورد رئیس مجمع فعالان اقتصادی به بازار گفت: طبق قانون روسیه تهاتر کالا به کالا بین شرکت‌های تجاری ممنوع است. چنانچه قرار باشد تهاتری هم با شرکت‌ها شکل بگیرد باید منتظر تصویب قانون تهاتر کالا به کالا در روسیه باشیم.

محمدرضا حسینا توضیح داد: برای تهاتر کالا میان ایران و روسیه یا باید این اقدام تبدیل به قانون شود یا در نهایت مقامات روسی باید مجوزی جهت تهاتر کالا با کالا با ایران صادر کنند. در غیر اینصورت تهاتر میان این دو کشور امکان‌پذیر نیست.

چرا تهاتر نفت با گندم و ذرت متوقف شد؟
او با اشاره به ماجرای توقف تهاتر نفت ایران با گندم و ذرت روسیه بیان کرد: در هفت ماه گذشته قرار بود ایران با روسیه تهاتر نفت با گندم و ذرت روسیه داشته باشند اما چون تهاتر کالا به کالا در روسیه هنوز قانونی نشده عملا تهاتر نفت ایران به ازای واردات گندم و ذرت روسیه به مشکل برخورد و متوقف شد.

کد خبر: ۱۵۳٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha