مشکلات کسب کار با محوریت توسعه زیر ساخت رفع شود
رئیس اتاق سمنان:

مشکلات کسب کار با محوریت توسعه زیر ساخت رفع شود

رئیس اتاق سمنان معتقد است: برای رفع مشکلات کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی باید زیر ساخت‌های عمومی مانند، آب، برق، گاز، دیتاهای مخابراتی در اختیار سرمایه گذاران و تولید کنندگان قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق سمنان گفت: بسیاری از تعاملات اقتصادی با همکاری دولت و بخش خصوصی در اتاق‌های بازرگانی صورت می‌پذیرد، در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اصلاحات قانون، مصوبات هیات دولت و دیگر الزمات مورد بررسی و واکاوی قرار می‌گیرد.

علی اصغر جمعه‌ای چهل و هفتمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان افزود: زیر ساخت‌ها و کالاهای عمومی همانند، آب، برق، گاز، دیتاهای مخابراتی، مراسلات جاده‌ای باید در اختیار سرمایه گذاران و تولید کنندگان قرار بگیرد تا بتوانند فعالیت اقتصادی متناسب داشته باشند.

رئیس اتاق سمنان تصریح کرد: پیشنهادات اصلاحی که از سوی شورای گفت‌وگوی استان به مرکز ارسال شده بیش از ۹۰ درصد مورد تائید قرار گرفته، این امر محقق نمی‌شد مگر با همکاری دستگاه‌های اقتصادی اجرایی و بخش خصوصی.

جمعه‌ای اضافه کرد: تولید با ۲۱۵ مانع در ۲۱ بخش روبرو است می‌توانیم با همکاری و تولی گری دستگاه‌های مرتبط بسیار از موارد را حل‌وفصل کنیم.

رئیس اتاق سمنان خاطرنشان کرد: اختصاص یارانه‌ها به بخش‌های مختلف با اختلالاتی همراه است پیشنهاد می‌شود بودجه دهک‌های مختلف (مانند نهاده‌ها و...) به حساب کل ملت ایران واریز بشود، هر کالایی که دونرخی بشود با فساد روبرو می‌شود بی‌شک گران شدن چهار کالا اثرات تورمی بر دیگر کالاها خواهد داشت.

وی از تیم اقتصادی استان درخواست کرد: تا هماهنگی منسجم همراه با برنامه‌ریزی با بخش خصوصی داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما، ادامه داد: با همراهی صنایع و مدیریت مصرف، تلاش می‌شود خاموشی برق صنایع امسال به حداقل برسد.

وی با اشاره به بحران کم‌آبی در استان سمنان تصریح کرد: دشت‌های سمنان دچار فرونشست شد و به‌راحتی این وضعیت جبران‌پذیر نیست و ضرورت دارد در زمینه کم‌آبی فکری عاجل و اجرایی شود.

جمعه‌ای با اشاره به پساب رها شده در دشت خوریان سمنان، اضافه کرد: تصفیه پساب فاضلاب صنعتی شهر سمنان نقشی مهم در جبران کم‌آبی دارد و انتظار می‌رود در اجرای این طرح در سمنان تسریع و تعجیل شود.

وی یادآور شد: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و داشتن زمین‌های بدون معارض با تأمین منابع آبی ظرفیت خوبی برای ایفای نقش بیش‌ازپیش در شکوفایی اقتصاد کشور و اشتغال‌زایی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان اظهار کرد: اکنون اگر تمام واحدهای تولیدی استان سمنان با ظرفیت اسمی خود فعالیت کنند با مشکل جدی کم‌آبی مواجه هستیم و ضروری است فکری جدی برای رفع مشکل کم‌آبی استان شود.

معماری رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق سمنان در این نشست گفت: اقدامات بازدارنده در مسیر تولید می‌تواند هزینه‌بر باشد و مایحتاج خانواده بزرگ صنایع را به چالش بکشاند

وی گفت: اگر محور مردم باشند بی‌شک خدمات‌رسانی وظیفه همگانی خواهد بود، حفظ منابع موجود در حقیقت حفظ سرمایه‌گذاری و برقراری تولید است.

رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق سمنان تصریح کرد: بی‌شک تعامل مدیران دولتی و بخش خصوصی توسعه و بالندگی را در مسیر توسعه به همراه خواهد داشت.

محمود نجفی سهی عضو هیات رئیسه اتاق سمنان در چهل و هفتمین نشست هیات نمایندگان خطاب به مدیران شرکت برق گفت: زمان‌بندی خاموشی صنایع در فصل تابستان باید به تولیدکنندگان اطلاع داده شود.

وی ادامه داد: صاحبان صنایع خاموشی شهرک‌های صنعتی را در روزهای پنجشنبه و شنبه پیشنهاد می‌نمایند اجرای خاموشی در وسط هفته برای صنایع زیان‌بار و همراه با غرامت خواهد بود.

حمید علوی در چهل و هفتمین نشست هیات نمایندگان اتاق گفت: کوچک‌سازی دولت بهترین را برون‌رفت از شرایط فعلی است در حال حاضر بخش خصوصی با ۱۵ درصد و دولت با ۸۵ درصد ساختارهای اقتصادی را اداره می‌نمایند، در حقیقت همه موانع ۸۵ درصدی سهم دولت بزرگ است.

وی گفت: از سال ۶۸ تا امروز باید آزادسازی اقتصاد را انجام می‌دادیم، اگر این اتفاق افتاده بود الآن جزو ۱۰ کشور برتر دنیا بودیم، بخش خصوصی با آزادسازی ارز ترجیحی و حذف یارانه موافق است اگر همه یارانه حذف شود شکوفا خواهیم شد و بهره‌وری بالا خواهد رفت این وجه تمایز بخش خصوصی با دولتی است.

وی معتقد است با افزایش دستمزد ۵۷ درصدی در حقیقت صاحبان صنایع با افزایش ۱۰۰ درصدی مواجه شده‌اند زیرا هزینه‌های جانبی در محاسبه حقوق و دستمزد تأثیرگذار است.

عضو هیات رئیسه اتاق سمنان تصریح کرد: بزرگ‌ترین عارضه در نحوه آموزش در دانشگاه‌ها است، فرآیند پیچیده آموزش فاصله بسیار زیادی با مهارت دارد، دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته‌های فنی فاقد مهارت لازم هستند لذا کارخانجات با بحران جذب منابع انسانی مواجه هستند.

حمید علوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: عدم مدیریت منابع انرژی معضل بزرگ است، هدر رفت انرژی و اختصاص گاز با اولویت اول انرژی در کارخانجات و منازل اشتباه است درصورتی‌که استانداردترین انرژی با راندمان بالا نیروی برق است.

محمدرضا صادقی در نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان اظهار کرد: افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی استان یک ضرورت انکارناپذیر برای مدیریت مصرف آب و افزایش بهره‌وری است که در نظر گرفتن ۲۵ درصد توسعه و تقویت دانش‌بنیان‌ها در سال ۱۴۰۱ به این بخش نشان از اهمیت موضوع است.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری و دانش‌های نوین نقشی مهم در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه دارد و ازاین‌رو توسعه دانش‌بنیان‌ها در سمنان با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه متوازن در بخش صنعتی در دستور کار مسئولان باشد و توسعه و تقویت واحدهای خرد و متوسط در کنار توجه به واحدهای بزرگ صنعتی در اولویت باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان تصریح کرد: تحقیق و توسعه ۲ مؤلفه اصلی برای شکوفایی بخش‌های مختلف از جمله صنعت است و انتظار می‌رود بخش خصوصی به این ۲ مؤلفه مهم با اولویت بپردازد.

وی یادآور شد: اصلاح و بازنگری در قوانین و حذف قانون‌های مزاحم در بخش‌های مختلف تسهیلگر رونق تولید است و با همراهی و پیشنهادات بخش خصوصی رفع موانع قانونی دنبال می‌شود.

صادقی با بیان اینکه سمنان جزو استان‌های معدنی کشور است، افزود: معادن و صنایع ۲ ظرفیت مهم استان در زمینه رونق اقتصادی و تولید ارزش‌افزوده است.

وی با اشاره به ظرفیت استان سمنان در بخش‌های مختلف مانند صنایع و معادن، تصریح کرد: میزان تجارت خارجی در گمرک استان باید تقویت شود و افزایش یابد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان یادآور شد: سمنان جزو استان‌های برتر کشور در زمینه کنترل و تنظیم بازار طی روزهای گذشته بود و این عملکرد مطلوب نشان از هماهنگی و اهتمام ویژه در نظارت بر بازار است.

کد خبر: ۱۵۳٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha