۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
حذف ارز ترجیحی، اقتصاد رفاقتی را به اقتصاد رقابتی تبدیل می‌کند
معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

حذف ارز ترجیحی، اقتصاد رفاقتی را به اقتصاد رقابتی تبدیل می‌کند

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: تصمیم دولت برای حذف ارز ترجیحی، با ریشه کن کردن فقر مطلق و کاهش شکاف طبقاتی، از قاچاق کالا جلوگیری و اقتصاد رفاقتی را به یک اقتصاد رقابتی تبدیل می‌کند.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی در رابطه با عادلانه سازی یارانه‌ها و ایجاد ثبات در بازار تصریح کرد: اصلاحات اقتصادی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به نفع مردم، یک ضرورت اجتناب ناپذیر و برای دولت یک الزام قانونی بود که اصلاحات اقتصاد و هدفمندی یارانه‌ها را مدیریت کند و خوشبختانه دولت این تصمیم را به نفع مردم اتخاذ کرد.

معاون اجرائی رئیس جمهور با اشاره به اهداف طرح اصلاحات اقتصادی گفت: خروجی تصمیم دولت این است که در ابتدا فقر مطلق را ریشه کن می‌کند و شکاف طبقاتی را کاهش می‌دهد از قاچاق کالا به شدت جلوگیری می‌کند و اقتصاد رفاقتی را به یک اقتصاد رقابتی و مردمی پایه تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد ثبات در بازار عنوان کرد: بازار به سمت آرامش سیر می‌کند. اخیرا در بازار تلاشی برای خرید مایحتاج را شاهد بودیم که دولت با تمهیداتی که در وزارتخانه صمت و کشاورزی اندیشید در گام‌نخست اجازه نداد بازار از مایحتاج و کالای اساسی خالی بماند و هرچه تقاضا در بازار بود را تامین کردیم.

مرتضوی با اشاره به قیمت گذاری‌ها در بازار ادامه داد: اقلام در بازار اغلب زیر قیمتی که در دولت مصوب شده به فروش می‌رسد. اخیرا که به بازار رفتم، مرغ و تخم مرغ و لبنیات را زیر قیمت مصوب دولت دیدم. اما برخی تولیدکنندگان و فروشندگان از این فرصت استفاده و در حق مردم اجحاف کردند و دستگاه‌های حکومتی از جمله تعزیرات نظارت لازم را خواهند داشت. امیدوارم که تعادل مطلوب در سایر کالاها و عرضه مناسب هرچه سریعتر محقق شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha