۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
همراهی دولت و مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد

همراهی دولت و مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، از همراهی دولت و مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی به منظور رفع مشکلاتی که در توزیع اقلام اساسی و رایزنی‌های بازرگانی وجود دارد، خبر داد.

به گزارش بازار، ولی اسماعیلی درباره دلیل ادامه رسیدگی به طرح تشکیل "وزارت بازرگانی" که در مجلس گذشته به تصویب رسیده بود، گفت: تشکیل این وزارتخانه مصوبه مجلس دهم بود که بر اساس طرحی از سوی نمایندگان مجلس تصویب شده سپس به شورای نگهبان ارسال شده بود.

نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: شورای نگهبان با کلیات طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرده، اما ۲ ایراد را به آن وارد دانسته بود، یکی از آن‌ها مربوط به موضوعاتی بود که باید توسط وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی احصاء شده سپس به تشکیل وزارت بازرگانی منتهی شود که تاکنون ارائه نشده است و مجلس نیز نمی‌تواند این امر را به دولت تفویض کند و باید خود آن را مشخص کرده و به شورای نگهبان اعلام کند.

این نماینده مجلس افزود: نتیجه بررسی‌های کمیته اداری و استخدامی کمیسیون اجتماعی بعد از اتمام تعطیلات دو هفته‌ای مجلس در دستورکار کمیسیون قرار می‌گیرد سپس در صحن ارائه شده و، چون رفع ایراد شورای نگهبان در رابطه با این مصوبه مطرح است بنابراین در اولویت دستورکار صحن قرار خواهد گرفت و مجدد به شورای نگهبان ارسال می‌شود و چنانچه تایید شود، ابلاغ شده و این وزارتخانه تشکیل خواهد شد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت فعلی بازار و مشکلاتی که در توزیع اقلام اساسی و رایزنی‌های بازرگانی وجود دارد، ضروری است که این وزارتخانه تشکیل شود چرا که این خلاء در شرایط کنونی احساس می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های نمایندگان مجلس وضعیت معیشت کارگران فصلی و ساختمانی به هنگام پیری و از کار افتادگی است، افزود: دولت موظف است تا ۲ سال آینده ۹۰۰ هزار کارگر فصلی و ساختمانی را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد.

وی با بیان اینکه از حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارگر فصلی و ساختمانی در کشور، حدود ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس در قالب طرح اصلاح قانون بیمه کارگران مصوب کرد، طی دو سال تمام کارگران ساختمانی و فصلی بیمه شوند.

کد خبر: ۱۵۳٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha