۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
مجهز کردن کارکنان به دانش روز بانکداری جهان، غرب را در تحریم بانک ها ناکام می گذارد
مدیر عامل بانک ملی:

مجهز کردن کارکنان به دانش روز بانکداری جهان، غرب را در تحریم بانک ها ناکام می گذارد

مدیر عامل بانک ملی ایران با حضور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نزدیک در جریان نحوه برگزاری آزمون تعیین سطح ریالی کارکنان بانک ملی ایران قرار گرفت.

به گزارش بازاربه نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمد رضا فرزین در این بازدید که فرهاد معقول عضو هیات عامل و معاون منابع انسانی، محسن امین زارع عضو هیات عامل و معاون امور ارزی و بین الملل، محمد نجف زاده معاون امور شعب و بازاریابی منطقه دو، مهدی لطیفی رئیس اداره کل آموزش و محمد رضایی رئیس اداره کل سرمایه انسانی نیز حضور داشتند، گفت: کشورهای غربی با وضع تحریم های بانکی می خواهند که نظام بانکی ایران از نظر دانش بانکی ضعیف شود، بنابراین باید با تقویت بخش آموزش و آشنایی کارکنان بانک ملی ایران با دانش روز دنیا در بخش های مختلف مانند بانکداری شرکتی، تجاری و دولتی، کشور های تحریم کننده را در این هدف خود ناکام بگذاریم.

وی تاکید کرد: دشمن با آگاهی نسبت به ماهیت جهانی دانش بانکی، بخش مهم و حساس تحریم ها را روی بخش مالی کشور متمرکز کرده است، زیرا اگر بانکی از بانکداری دنیا فاصله بگیرد، از نظر دانش بانکی آسیب می بیند و نمی تواند با بانک های دنیا کار کند.

وی افزود: باید پا به پای دانش بانکداری دنیا حرکت کرد و بانک ملی را از نظر دانش بانکی، در تراز بانک های منطقه و جهان بالا برد.

مدیر عامل بانک ملی ایران اظهار کرد: آموزش متعادل برای کارکنان باید به صورت مستمر و توام با ارزیابی صورت بگیرد و ارتقای شغلی کارکنان نیز باید منوط به این آموزش ها باشد.

وی با تاکید بر آموزش مداوم مدیران پس از انتصاب آنها در بخش های مربوطه گفت: انتصابات باید بر اساس ویژگی های مدیریتی و دانش افراد درباره بخش مربوطه باشد.

فرزین با اشاره به اینکه در نهادهای تخصصی دنیا مفهوم ارتقای شغلی به معنای ارتقای مدیریتی نیست، گفت: رسته های شغلی باید جایگاه تخصصی داشته باشند و یک متصدی خوب به میزان یک رئیس شعبه حقوق دریافت کند. با این روش خلاقیت و ظرفیت کارکنان فعال می شود و بن بستی برای نیروی انسانی شاغل در شعبه ها، بوجود نمی آید.

وی افزود: ارتقای شغلی کارکنان نباید صرفا به معنای اخذ پست های مدیریتی در نظر گرفته شود. ممکن است فردی متصدی بسیار خوبی باشد و ادامه کار او در این سمت به پیشبرد اهداف بانک کمک کند. بنابراین باید به جای جابجایی، دستمزدها و پاداش های این متصدی ارتقا بیابد و از تخصص او به عنوان متصدی با دانش و با تجربه، به خوبی استفاده شود.

مدیر عامل بانک ملی ایران با تاکید بر ارتقای دانش بانکداری نیروی انسانی گفت: کارکنان شعب که در بخش های مختلف بازدهی خوبی دارند باید به خارج از کشور اعزام شوند و از بانک های مختلف بازدید کنند و با آخرین دستاوردهای آن بخش آشنا شوند.

محمد رضا فرزین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهم بالای بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات خرد گفت:باید زمینه های لازم برای پرداخت این تسهیلات به صورت مجازی فراهم شود، بنابراین باید نیروی انسانی لازم برای این هدف، تربیت شود.

وی افزود: بانک ملی منشا دانش بانکی در کشور است و باید جایگاه تولیدکننده دانش بانکی در کشور را برای خود حفظ کند.

گفتنی است ده هزار و ده نفر از کارکنان بانک ملی ایران امروز در سراسر کشور در آزمون تعیین سطح ریالی به رقابت پرداختند.

کد خبر: ۱۵۲٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha