۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
پالس منفی متروپل برای اقتصاد آبادان| گران‌ترین خیابان آبادان تا مدت‌ها تعطیل است
گزارش بازار؛

پالس منفی متروپل برای اقتصاد آبادان| گران‌ترین خیابان آبادان تا مدت‌ها تعطیل است

آبادان- ریزش برج دوقلوی آبادان بزرگترین و گران‌ترین بازار آبادان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

محمود نواصر؛ بازار: بخشی از برج دوقلوی متروپل آبادان ظهر دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ دچار ریزش شد. در پی وقوع این حادثه گروه‌های امدادی برای نجات افراد گرفتار زیر آوار وارد عمل شدند.

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بازار آبادان در مرکز این شهر واقع در خیابان امیری است. قیمت املاک تجاری و اداری در این قسمت از شهر جزو گران‌ترین املاک در جنوب خوزستان است.

برج دو قلوی متروپل در مرکزی‌ترین خیابان امیری واقع شده است جایی که عملا یک فضای گران قیمت محسوب می‌شود.

پس از ریزش بخش‌هایی از این برج که منجر به جانباختن عده‌ای از هموطنانمان شد در راستای بهتر انجام شدن عملیات جست و جو و همچنین امدادرسانی بهتر بخش‌هایی از این خیابان مسدود شد.

خیابان‌هایی که مسدود نشده است نیز به دلیل حضور تعداد بالای جمعیت عملا نمی‌توانند مانند سابق به فعالیت‌های اقتصادی خود بپردازند.

پالس منفی متروپل برای اقتصاد آبادان| گران‌ترین خیابان آبادان تا مدت‌ها تعطیل است

ضرر کسب و کارها در پی تعطیلی
باقر بغلانی، یکی از کسبه بازار امیری آبادان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه بعد از اینکه ساختمان متروپل ریزش داشت، ناچار شدیم تعطیل کنیم.

وی تصریح کرد: در ساعات صبح و شب جمعیت زیادی برای تماشای عملیات امدادرسانی متروپل به خیابان امیری می‌آیند.

این کسبه بازار امیری آبادان عنوان کرد: ایستادن مردم در خیابان امیری نه تنها کمکی به امدادرسانی نمی‌کند بلکه باعث می‌شود زمان اجرای عملیات طولانی‌تر شود.

خانواده‌های جانباختگان و یا مصدومین قطعا از طریق قوه قضائیه احقاق حق خواهند شد ولی کسبه‌هایی که در این ایام ناچار به تعطیلی هستند ضررهای زیادی می‌کنند

بغلانی تاکید کرد: خانواده‌های جانباختگان و یا مصدومین قطعا از طریق قوه قضائیه احقاق حق خواهند شد ولی کسبه‌هایی که در این ایام ناچار به تعطیلی هستند ضررهای زیادی می‌کنند.

شرایط سخت اقتصادی برای کسبه
جاسم عبیداوی، یکی دیگر از کسبه‌های بازار امیری آبادان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: چک‌های زیادی دارم که باید وصول شود و خردادماه عملا فصل رکود بازار است ولی با ریزش متروپل همان فروش بسیار کمی هم که داشتم، به صورت کامل متوقف شد.

وی افزود: واقعا ایستادن مردم در کنار عملیات امدادرسانی چه کمکی به آواربرداری می‌کند؟ خواهش می‌کنم به ما هم فکر کنند زیرا تامین معیشت خانواده ما از همین طریق است.

این کسبه بازار امیری آبادان ادامه داد: ریزش متروپل به اندازه کافی ما را از نان خوردن انداخته است و دیگر تحمل به وجود آمدن شرایط سخت‌تری را نداریم.

تاریخ مصرف و بحران کسب و کار
علی فرهانی، یکی دیگر از کسبه‌های بازار امیری آبادان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حوزه مواد پروتئینی فعالیت دارم و اگر تاریخ آن بگذرد دیگر قابل مصرف نیست.

وی تاکید کرد: سرمایه‌ام در مقابل چشمانم در حال نابودی است و ساختمان متروپل کسب و کارم را تحت‌الشعاع قرار داد.

فرهانی عنوان کرد: بنا به شرایط بحرانی، افرادی که مغازه، فروشگاه و یا دفتر اداری دارند نمی‌توانند به محل کار خود بروند زیرا باعث اخلال در امدادرسانی می‌شود ولی در این شرایط حساس عده زیادی بی مورد حضور دارند.

شرکت‌های بیمه‌ای باید با درک شرایط موجود نهایت همکاری را با کسبه‌هایی که متضرر شدند داشته باشند

بیمه‌ها حمایت کنند
احسان بینا، مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت‌های بیمه‌ای باید با درک شرایط موجود نهایت همکاری را با کسبه‌هایی که متضرر شدند داشته باشند.

وی افزود: شرایط غیرقابل پیش بینی بود و اکنون حساس شده است. فعالان اقتصادی خیابان امیری آبادان از ریزش ساختمان متروپل متضرر شده‌اند.

مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان ادامه داد: باید تسهیلات ویژه‌ای برای کسبه‌های خیابان امیری در نظر گرفته شود و خسارت‌های وارد شده به آنها جبران شود.

پالس منفی متروپل برای اقتصاد آبادان| گران‌ترین خیابان آبادان تا مدت‌ها تعطیل است

چتر حمایتی برای فعالان اقتصادی
افشین توکلی، یک کارشناس اقتصادی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متروپل کل اقتصاد شهر آبادان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و عواقب آن در بلندمدت مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: تمامی فرآیندهای صدور مجوز از بخش ساختمانی گرفته تا بخش‌های دیگر اقتصادی در آبادان باید مورد بازنگری قرار گیرد و همه فعالان اقتصادی موظف شوند فقط بر اساس قانون فعالیت‌های خود را انجام دهند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد و سرمایه‌گذاران خارجی نیز به منظور سرمایه‌گذاری وارد منطقه می‌شود و اکنون فاجعه متروپل بُعد جهانی پیدا کرده است.

سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید بداند در آبادان یک چتر حمایتی بزرگ برای فعالان اقتصادی وجود دارد و هر کجا که سرمایه‌گذار بر مدار قانون حرکت کند چتر حمایتی بزرگ بالای سر وی وجود دارد و هر کجا که وارد حاشیه، رانت و تخلف شود، قانون با اشد مجازات با وی برخورد می‌کند

توکلی توضیح داد: سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید بداند در آبادان یک چتر حمایتی بزرگ برای فعالان اقتصادی وجود دارد و هر کجا که سرمایه‌گذار بر مدار قانون حرکت کند چتر حمایتی بزرگ بالای سر وی وجود دارد و هر کجا که وارد حاشیه، رانت و تخلف شود، قانون با اشد مجازات با وی برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع از وظایف قوه قضائیه است و باید سرمایه‌گذاران توجیه شوند که بعد از حادثه متروپل شهر آبادان همچنان بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد زیرا نهادهایی همچون قوه قضائیه از آنها حمایت خواهند کرد.

این کارشناس اقتصادی یاد آور شد: وقتی مسئولان عالی کشور تاکید دارند فاجعه متروپل با سرعت و دقت مورد پیگیری قرار گیرد پس می‌توان اینگونه قلمداد کرد که فعالان اقتصادی نگران نباشند و با امیدواری فعالیت‌های خود را پیگیری کنند.

وی عنوان کرد: متروپل باید عبرتی شود برای آن دسته اندک که بر مدار قانون، اصول و تخصص حرکت نمی‌کنند.

خانوارهای فعالان اقتصادی
متروپل نامی بلند و یکی از نام‌های با قدمت آبادان بود که متاسفانه از اعتبار این نام بزرگ برای ساختمانی استفاده شد که اکنون ضمن اینکه یک ایران را داغدار کرد، به کسب و کارهای گران‌ترین خیابان آبادان نیز آسیب وارد کرد.

در شرایطی که معیشت و کسب و کار از بزرگترین دغدغه‌های خانوارها است متاسفانه ریزش متروپل دغدغه کسبه بازار امیری آبادان را دو چندان کرده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha