۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
کمیسیون اصل ۹۰ با تداوم کوتاهی بانک‌ها در وصول مطالبات از ابربدهکاران برخورد می‌کند
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

کمیسیون اصل ۹۰ با تداوم کوتاهی بانک‌ها در وصول مطالبات از ابربدهکاران برخورد می‌کند

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس گفت: کمیسیون اصل نود با بانک‌هایی که طلب‌های خود را از ابربدهکاران بانکی مطالبه نکنند برخورد خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نصرالله پژمان‌فر با اشاره به ضرورت پیگیری وصول بدهی‌های ابربدهکاران بانکی، گفت: بانک‌ها خودشان باید برای بازپس گرفتن منابع خود ازسوی بدهکاران بانکی تلاش جدی کنند و اگر در این مسیر اقدام نکنند آن بانک کوتاهی و ترک فعل کرده که باید به قوه قضاییه معرفی شود لذا کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر این موضوع است چراکه صرفا اعلام اسامی ابربدهکاران بانکی کفایت نمی‌کند و آن‌ها باید بدهی‌شان را به بانک‌ها بازگردانند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمامی بانک‌ها باید اداره وصول مطالبات خود را فعال کرده تا این بدهی‌ها بازگردانده شود و کمیسیون اصل نود با بانک‌هایی که طلب‌های خود را از ابربدهکاران مطالبه نکنند برخورد خواهد کرد.

وی درباره نارضایتی مردم از بانک‌ها در پرداخت وام‌های خرد به دلیل درخواست ضامن‌های متعدد، توضیح داد: از یک طرف بانک‌ها باید بتوانند تضامینی برای بازگشت پول‌های خود دریافت کنند از طرفی نباید به مردم آنقدر سخت گرفت که حتی نتوانند یک تسهیلات ساده دریافت کنند.

پژمان فر با بیان اینکه برای اصلاح روند پرداخت وام‌های خرد تا جایی که امکان داشته در مقررات باید سهولت باشد، گفت: به‌عنوان مثال در پی این تلاش و مداخله، دو ضامن کارمند رسمی با کسر از حقوق را به یک ضامن تقلیل دادیم، اما حذف ضامن به طور کامل امکان‌پذیر نیست لذا باید تدبیری کرد که نه بانک و نه مردم متضرر نشوند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پذیرش ضمانت با لحاظ واقعیات جامعه، پذیرفتن اموال به‌عنوان ضمانت و... از دیگر اقداماتی است که در راستای تسهیل ارائه تسهیلات خرد انجام شده، اظهار کرد: به‌عنوان مثال بانک‌ها باید دام‌های یک دامدار را به‌عنوان ضمانت در قبال وام پرداختی به او بپذیرند، البته مجلس باز هم آمادگی لازم را برای اصلاح شرایط وام‌دهی به مردم دارد.

کد خبر: ۱۵۲٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha