۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
حادثه متروپل برای صنعت ساختمان شرم آور است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

حادثه متروپل برای صنعت ساختمان شرم آور است

بابلسر- کاویان، مدیرعامل شرکت فناوران همیارسازه و فعال در صنعت ساختمان مازندران بروز حادثه متروپل را برای صنعت ساختمان شرم آور خواند و گفت: قطعا این حادثه به دلیل تخلف در اجرا بوده است.

عباسعلی کاویان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به حادثه و آوار ساختمان متروپل اظهار داشت: عوامل متعددی در احداث و طراحی ساختمان برای مانایی و پایداری وجود دارد و باید از این غم و شرم بزرگ سر درگریبان فرو بریم.

وی گفت: آوار ساختمان متروپل نشان می دهد که در بخش اجرا فرهنگ، به اندازه آیین نامه بالا نرفته است زیرا دارای پیمانکارانی هستیم که به ناچار باید با آن ها همکاری کنیم و ساختمان ها را بسازیم.

وی تصریح کرد: حادثه متروپل نشان می دهد که قطعا در اجرا با مشکل روبرو بود و افزایش طبقات و تخلف در اجرا سبب بروز حادثه تلخ شد که برای صنعت ساختمان شرم آور است.

کاویان با بیان اینکه ریزش ساختمان متروپل نیازمند بررسی دقیق و کارشناسی است، افزود: مازندران و گیلان دارای معماری غنی و قابل ستاشی است ولی طی دهه های اخیر بسیاری از ارزش های معماری تبدیل به ضد ارزش شده است.

این فعال در صنعت ساختمان با بیان اینکه به محیط زیست و منابع طبیعی باید توجه شود، گفت: در هتلی که در بابلسر ساختیم سیستم تصفیه فاضلاب نصب کردیم که در کشور بی نظیر است و فاضلاب تولید شده با تجزیه و به صورت آب وارد رودخانه می شود.

وی با عنوان اینکه در بخش ساختمان هیچ نقطه ای از ایران به اندازه مازندران تراکم ساخت وساز ندارد از این رو رعایت فرامین مهندسی، استانداردها و مقررات ملی ساختمان اهمیت بسیاری دارد.

این فعال در صنعت ساختمان با اظهار اینکه اقتصاد مسکن در مازندران پویا است، گفت: توسعه این صنعت در مازندران بسیار سریع است.

وی با اشاره به اینکه دوران کرونا سبب توقف و رکود صنعت ساختمان شد، ادامه داد: افزایش افسارگسیخته و تورم از دیگر مسائلی بود که این بخش با آن روبرو شده است و تورم کرونا و پساکرونایی سبب از بین رفتن سودها شده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha