۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
محرومیت‌زدایی از محلات کم برخوردار نیازمند اجرای بیش از ۱۳ هزار طرح توسعه شهری
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

محرومیت‌زدایی از محلات کم برخوردار نیازمند اجرای بیش از ۱۳ هزار طرح توسعه شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۶۲هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری شامل فرسوده، تاریخی و سکونتگاه غیررسمی در کشور وجود دارد که بیش از ۱۹.۵ میلیون نفر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند.

به گزارش بازار، محمد آئینی در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت اعطای سند مالکیت و نوسازی سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: ۱۶۲هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری شامل فرسوده، تاریخی و سکونتگاه غیررسمی در کشور وجود دارد که بیش از ۱۹.۵ میلیون نفر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند.

به گفته این مقام وزارت راه و شهرسازی ۱۸ درصد جمعیت شهرها در بافت‌های فرسوده، ۱۱ درصد در سکونتگاه‌های غیررسمی و چهار درصد در بافت‌های تاریخی سکونت دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توزیع نامناسب منابع و زیرساخت‌ها، گسترش فقر شهری و پدیده مهاجرت، تغییرات اقلیمی و رخدادهای طبیعی، نادیده گرفتن گروه‌های کم درآمد در طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای و برنامه‌ریزی نامناسب در بخش مسکن را از جمله مهم‌ترین عوامل شکل گیری سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور برشمرد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار افزود: در طول برنامه ششم توسعه در مجموع ۷۶۰ طرح در شرکت بازآفرینی شهری ایران در سکونتگاه‌های غیررسمی اجرایی شده که ۲۸۳ طرح به اتمام رسیده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha