۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
اضافه شدن بیماری‌های جدید به لیست حمایت بیمه‌ای از بیماران خاص
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

اضافه شدن بیماری‌های جدید به لیست حمایت بیمه‌ای از بیماران خاص

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اضافه شدن بیماری های جدید شامل پیوند قلب، کلیه، ریه و بیمارهای ناشی سکته قبلی و مغزی، اوتیسم و ام اس در فهرست بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد.

به گزارش بازار، سید جلیل میرمحمدی با اشاره به این که در بحث بیماری‌های جدید پیوندی؛ قلب، کلیه، ریه و بیماران سکته‌های مغزی، اوتیسم و ام اس و حتی برای بیماران دیابتی، در این بسته حمایتی اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: هدف گسترش پوشش بیمه همگانی و ارتقا کیفیت آن است و ما منتظر هستیم تفاهم نامه حمایت بیمه‌ای از بیماران خاص و صعب العلاج در هیأت وزیران تصویب و اجرایی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تأکید قانون بر اجرای پوشش بیمه همگانی و ضرورت آن افزود: در سال ۱۴۰۰، کمیسیون تلفیق و در صحن مجلس در بند دال «د» تبصره ۱۷، عددی حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای ۲ وزارت خانه در نظر گرفت، ابتدا برای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که مکلف شد کدملی سه دهک پایین جمعه در اختیار بیمه سلامت قرار دهد، همچنین بیمه سلامت از وزارت بهداشت نیز مکلف شد بدون هیچ هزینه‌ای افراد فاقد بیمه را بیمه کند.

سید جلیل میرمحمدی تاکید کرد: از محل اعتبارات پارسال، بیمه سلامت ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داد و این اتفاق مهم در دولت سیزدهم انجام شد.

این نماینده مجلس گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس در بند الحاقی ۸ تبصره ۱۷، به کمک سازمان‌های بیمه گر به ویژه بیمه سلامت آمد و با ایجاد صندوق بیماران صعب العلاج و اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به صورت بلاعوض برای این بیماران و در کنار ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه بخشی از مشکلات درمانی این بیماران کاسته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در بند ۹ سیاست‌های کلی سلامت بر اجرای بیمه همگانی سلامت تأکید شده است، اما باید ببینیم در عمل چقدر بیمه‌ها این سیاست را اجرایی می‌کنند.

سید "جلیل میرمحمدی" گفت: اساسنامه و تفاهم نامه حمایت بیمه‌ای از بیماران خاص تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود، البته این موضوع در حیطه اختیارات دولت است.

کد خبر: ۱۵۲٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha