۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
۳۰ درصد محصولات کشاورزی کشور تلف می شود
مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای انرژی اتمی:

۳۰ درصد محصولات کشاورزی کشور تلف می شود

رشت- مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد محصولات کشاورزی تلف می شود و با استفاده از سامانه پرتوی می توان از ضایعات جلوگیری کرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، سید پژمان شیرمردی در نشست با استاندار گیلان در این دیدار گزارشی از اقدامات صورت گرفته و نیازمندی‌ها برای تسریع در اجرای برنامه‌های سازمان در بخش تولیدات گیلان ارائه و به رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اشاره کرد و گفت: پرتودهی کود مرغ به عنوان یکی از قوی‌ترین غذاهای دام و آبزیان که در دنیا قابل استفاده قرار می‌گیرد یکی از اقداماتی‌ست که قابلیت اجرایی دارد.

وی ظرفیت‌های گیلان در بخش های مرتبط با کشاورزی و سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس آمایش صورت گرفته، ۱۲ منطقه اولویت دار کشور را که دارای ظرفیت سامانه های پرتوی بودند، احصا کردیم که یکی از آنها، گیلان است.

شیرمردی گیلان را هم از نظر تولید محصولات کشاورزی و هم بهره مندی از تولیدات استراتژیک و موقعیت راهبردی، دارای امتیاز خوبی دانست و ادامه داد: در زمان حاضر ۳۰ درصد محصولات کشاورزی تلف می شود در حالیکه با استفاده از این سامانه ها؛ قبل از کاشت، داشت و برداشت می توانیم کمک کنیم.

وی با تصریح اینکه نگاه ما، پیش بردن امور به صورت کارشناسی است، عزم جهادی دستگاه های استانی برای به ثمر نشست اهداف و برنامه های تعیین شده را از استاندار گیلان خواستار شد.

کد خبر: ۱۵۲٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha