۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
ارجاع پرونده یک شرکت نمایندگی متخلف خودرو در فارس به تعزیرات حکومتی
معاون سازمان صمت فارس خبرداد؛

ارجاع پرونده یک شرکت نمایندگی متخلف خودرو در فارس به تعزیرات حکومتی

شیراز- معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان فارس از ارجاع پرونده یک شرکت نمایندگی خودرو به تعزیرات حکومتی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت فارس، معدی حسنی در این رابطه گفت: پیرو گزارش واصله در خصوص دریافت مبلغ مازاد جهت ثبت نام خودرو توسط یکی از نمایندگی های خودرو طی مراجعه حضوری بازرسان مشخص شد که این نمایندگی جهت ثبت نام و فروش حواله خودرو نیسان سایپا و پادرا، طبق اظهارات مسئول فروش نمایندگی در ابتدا اعلام شد که مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال باید از طریق دستگاه پوز نمایندگی به حساب نمایندگی واریز و در صورت موفق شدن ثبت نام فروش حواله که صرفاً از طریق نمایندگی میسر است، مبلغ کل خودرو به صورت پرداخت اینترنتی به حساب شرکت سایپا واریز شد.

وی ادامه داد: مبلغ پرداختی در دستگاه کارت خوان نمایندگی صرفاً به منظور سود حاصل از فروش نمایندگی و به اصطلاح حق کمیسیون نمایندگی است که طبق بررسی ها مشخص شد فروش از طریق اینترنت خارج از نمایندگی میسر نیست.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان فارس اظهار کرد: تعداد سه دستگاه خودرو نیسان و پادرا مختص نمایندگی بود که مبلغ واریزی به حساب نمایندگی پس از پذیرش نهایی توسط بازرسی و خرید صوری از ۳۰۰ میلیون ریال به ۳۵۰ میلیون ریال افزایش یافت و اعلام قیمت ۳۰۰میلیون ریال اصلاح گردید و مقرر شد که در نهایت مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال در حق نمایندگی واریز شود تا این ثبت نام صورت پذیرد.

حسنی افزود: فعل و عمل نمایندگی در نحوه فروش و واگذاری حواله خودرو خلاف مقررات و ضوابط فروش نمایندگی ها بوده و طبق ماده ۵۷ تخلف گرانفروشی محرز و پرونده تخلف برای ثبت نام سه دستگاه خودرو که به وی اختصاص یافته به ارزش یک میلیارد و ٥٠ میلیون ریال تشکیل و پرونده تخلف جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.

کد خبر: ۱۵۲٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha