۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
تحرکات بورس همراه با تردید و امید
گفتگو با دکتر عصاری

تحرکات بورس همراه با تردید و امید

پایان فشار فروش دو روز قبل، از نکات امیدوارکننده این روز بازار سهام هست و امید به وضعیت آتی وجود دارد.

سمیه شوریابی؛ بازار: علی عصاری کارشناس بازار سرمایه در خصوص بازار امروز چهارم خرداد بیان کرد: بازار پس از یک منفی ۲۵ هزار واحدی و دو روز معاملاتی متوسط، امروز روی خوشی نسبت به دیروز نشان داد. شاخص کل حدود ۸۸۰۰ واحد رشد و شاخص هم وزن با یک عدد خوب ۵۵۰۰ هزار واحدی که می‌تواند نشان از رشد ادامه دار بازار باشد همراه بود.

نیروگاهی های جذاب

دکتر عصاری اظهار داشت: دو روز است گروهی به نام نیروگاهی با تقاضای شدید همراه شده است و این باعث شده که سهم های این گروه که مدت هاست در جا می‌زنند با تقاضا و صف های خرید مورد اقبال خریداران واقع شوند.

وی افزود: از گروه های کوچک گروه ساختمانی، هتل و رستوران و گروه استخراج ذغال سنگ از برترین های امروز بودند که با عملکرد خوب و رو به بالایی همراه بودند و توانستند مثبت‌هایی به بازار عرضه کنند.

عصاری خاطر نشان کرد: در گروه های بزرگ نیز پالایشی ها بهترین بودند و با پیشتازی خود توانستند تأثیر مثبتی بر شاخص کل بگذارند. امروز معاملات خودرو نیز همچنان متعادل طی شد البته سهم های کوچک این گروه وضعیت بهتری داشتند، سیمانی ها طبق روال گذشته وضعیت خوبی را داشتند.

وی ادامه داد: سهام شاخص ساز به غیر از فولاد مابقی تأثیر مثبت در شاخص داشتند. نماد های فرابورس هم نیز با عملکرد خوبی همراه بودند. سهم پر حاشیه تفارس هم امروز حدود یک میلیارد و ۵۰۰ صف خرید و نیز با تقاضای بالایی مواجه بود.

عصاری گفت: ارزش معاملات خرد امروز به محدوده ۵.۸ هزار میلیارد تومان رسید که با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به روز قبل و نیز با جذب ۱۶۹ میلیارد تومان پول از سوی حقیقی ها همراه بود.

تحرکات بورس همراه با تردید و امید

برجام محرک بازار

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه افزود: انتظار می‌رود در روز شنبه ضمن اینکه اخبار مثبتی از برجام می‌رسد شاهد تحرکاتی در گروهایی که وابسته به سهام ریالی هستند باشیم. اخبار ضد و نقیض از برجام به گوش می‌رسد که احتمال اینکه یک سری اخبار تعیین کننده از این بازار بشنویم هست و امید است که هفته آینده هفته ای پرباری باشد اما نکته منفی که وجود دارد و آن فروخته شدن اوراق قرضه ای در روز گذشته است که متأسفانه می‌تواند تاثیر ناخوشایندی بر بازار بگذارد.

این مدرس بازار سرمایه هفته آینده را متعادل و خاکستری پیش بینی کرد و خاطر نشان کرد: یک سری اخبار مبهم وجود دارد که هنوز روشن نشده و انتظار می‌رود در این دو روز پایانی هفته اتفاقات مثبتی را در این اخبار ببینیم و امیدوارم باعث شود بازار حرکت روبه بالایی را داشته باشد.

تحرکات بورس همراه با تردید و امید

کد خبر: ۱۵۲٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha