۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کاهش ۵۰ درصدی بارندگی ها در خراسان جنوبی/ افزایش روزهای گرد و غباری در استان
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی خبر داد؛

کاهش ۵۰ درصدی بارندگی ها در خراسان جنوبی/ افزایش روزهای گرد و غباری در استان

بیرجند- مدیر کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: میزان بارندگی استان به صورت میانگین از ابتدای فروردین ۱۱ میلی‌متر بوده که حدود ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به میزان بارندگی های سال جاری بیان کرد: میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی ۸۱ میلی‌متر بود که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها نسبت به مدت زمان مشابه در بلندمدت ۲۷ درصد کاهش بارندگی داشتیم، افزود: میزان بارندگی استان به صورت میانگین از ابتدای فروردین ۱۱ میلی‌متر بوده است.

خندان رو با بیان اینکه این حجم بارندگی‌ها حدود ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، اظهار کرد: کاهش بارندگی‌ها و افزایش میانگین دما در استان باعث افزایش تبخیر، کاهش رطوبت هوا و خشک شدن بسترهای طبیعی شده و در تابستان تعداد روزهای گرد و غباری افزایش خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: بیشترین بارندگی در سال جاری زراعی در شهرستان قائنات با ۱۲۹ میلیمتر و کمترین میزان بارندگی در شهرستان طبس با ۶۲ میلیمتر بوده است.

وی بیان کرد: در شرق کشور از جمله خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان کاهش بارندگی موجب تشدید پدیده گرد و غبار در این منطقه از ایران شده است.

خندان رو گفت: آلودگی در خراسان‌جنوبی از نوع ریزگردها بوده و با توجه به خطرهای که برای سلامت شهروندان و محیط زیست ایجاد می کند، از اهمیت جدی برخوردار است.

کد خبر: ۱۵۲٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha