۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱
خودروی لوکس نمی‌خواهیم| سطوح عالی کشور با خودروسازان اتمام حجت کرده‌اند
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

خودروی لوکس نمی‌خواهیم| سطوح عالی کشور با خودروسازان اتمام حجت کرده‌اند

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما به خودروهای اقتصادی نیاز داریم نه خودروهای لوکس و میلیاردی؛ در حال حاضر مسئله ما تامین خودروهای لوکس و تجملاتی نیست.

روح الله ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تدوین آیین‌نامه مناسب در زمینه واردات خودرو اظهار کرد: ما در رابطه با واردات خودرو مصوبات خوبی را در مجلس داشتیم که امیدواریم وزارت صمت این موارد را در آیین‌نامه واردات خودرو درج کند.

وی با بیان اینکه ما پیرو مصوبه خود تاکید داشتیم که سقفی برای واردات خودرو در نظر گرفته شود، ادامه داد: ما پیرو مصوبات خود تاکید داشتیم تا سقفی برای میزان کمبود عرضه نسبت به تقاضای موثر وجود داشته باشد و این بدین معناست که اگر در تولید داخل کمبودی نسبت به تقاضای موثر وجود دارد، البته نه تقاضای کاذب و سودا گرایانه، حتماً باید در سقف این کمبودها واردات عملیاتی شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: حتماً این فرایند به توسعه ساخت داخل در بخش خودروسازی کمک می کند؛ یعنی تولید کنندگان را تشویق می‌کند تا میزان کمبود ها در این بخش را جبران کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: همچنین ما در مصوباتمان تاکید داشتیم که انحصار در واردات خودرو انجام نشود و شرط داشتن نمایندگی از سوی خودروسازی خارجی از میان برداشته شود اما خدمات پس از فروش باید مد نظر قرار گیرد و این بدین معناست که شرکت‌های داخلی که بتواند خدمات پس از فروش را برعهده بگیرند در این بخش مطهر متعهد شوند.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای جلوگیری و شکل گیری مافیا در این بخش پیشنهاد ما این بوده که هر شخص حقیقی و حقوقی بتواند دست به واردات خودرو بزند که البته این موضوع از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف شده است.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه موضوع تشویق در انتقال فناوری در مصوبات مجلس مدنظر قرار گرفت، تاکید کرد: ما تاکید داشتیم واردکنندگانی که بتوانند با اهرم واردات انتقال فناوری انجام دهند، مورد تشویق قرار گیرند.

دولت هم نظر به واردات خودروهای اقتصادی دارد
وی با بیان اینکه ما با واردات خودروهای اقتصادی موافق هستیم، گفت: دولت هم نظر به واردات خودروهای اقتصادی دارد تا اقشار متوسط و پایین بتوانند از این خودروها استفاده کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: ما به خودروهای اقتصادی نیاز داریم نه خودروهای لوکس و میلیاردی. در حال حاضر مسئله ما تامین خودروهای لوکس و تجملاتی نیست.

وی با بیان اینکه اگر تنظیم‌گری دقیقی از سوی دولت در بخش واردات خودرو صورت گیرد حتما اتفاقات خوبی رخ خواهد داد، بیان کرد: اگر آقایان واقعاً منافع سازمانی نداشته باشند و بخواهند بازار را تنظیم کنند و نه اینکه صرفاً خودروساز را حمایت کنند، حتماً اتفاقات خوبی پیرو واردات خودرو خواهد داد.

وی ادامه داد: امیدوارم با اتمام حجت هایی که با خودروسازان از سوی سطوح عالی کشور صورت گرفته، این بار وزارت صمت عاقلانه در این بخش تصمیم گیری کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: حتماً باید در نگارش آیین نامه واردات خودرو دقت لازم صورت گیرد و نباید قانون در این بخش دور زده و یا خنثی شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha