۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
افزایش قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی| احتمال ادامه صعود قیمت وجود دارد
تحلیل بازار نفت و گاز؛

افزایش قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی| احتمال ادامه صعود قیمت وجود دارد

با نزدیک شدن رهبران اتحادیه اروپا به اجماع نهایی بر سر ممنوعیت کامل واردات نفت و گاز از روسیه، قیمت نفت برنت نیز افزایشی چشمگیر را تجربه کرده است.

به گزارش بازار، با افزایش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی که بخشی از آن ناشی از نزدیک شدن رهبران اتحادیه اروپا به اجماع بر سر ممنوعیت واردات نفتی از روسیه است، قیمت نفت خام برنت نیز در یک سطح مقاومت بسیار مهم قرار دارد.

در حال حاضر، هر بشکه نفت خام برنت با قیمت ۱۱۴.۸۶ دلار معامله می شود که نزدیک به سطح مقاومت مهم ۱۱۵.۷۲ دلار است. با این حساب، قیمت نفت برنت نسبت به پایین ترین سطح خود در آوریل بیش از ۱۷.۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین در موردی مشابه، هر بشکه نفت خام تگزاس غربی (WTI) با ۱۱۱ دلار معامله می شود که ۲۰.۲ درصد بالاتر از پایین ترین نقطه ماه گذشته است.

قابل توجه ترین بحث در بازار مالی این روزها در مورد رکود آینده اقتصاد جهانی است. برخی از تحلیلگران بر این باورند که احتمال رکود اقتصادی طی چند هفته گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

همچنین نگرانی های مربوط به رکود اقتصادی نیز به دلیل لحن جنگ طلبانه فدرال رزرو افزایش یافته است. بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده که به افزایش نرخ بهره ادامه داده و ترازنامه خود را در ماه های آینده کاهش خواهد داد. همچنین، قرنطینه های مداوم در چین نیز به این امر کمک کرده است. از نظر تاریخی، قیمت نفت خام برنت در دوره رکود کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد.

با اینحال، نزدیک شدن رهبران اتحادیه اروپا به اتخاذ تصمیمی تاریخی برای وضع ممنوعیت کامل واردات نفت از روسیه، منجر به جلوگیری از کاهش قیمت جهانی نفت خام شده است.


پیش بینی قیمت نفت خام برنت

افزایش قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی| احتمال ادامه صعود قیمت وجود دارد

همانطور در نمودار چهار ساعته مشاهده می شود، قیمت نفت خام برنت طی چند هفته گذشته روندی صعودی داشته است. قیمت در حال حاضر به سطح مقاومت مهم در ۱۱۵.۷۲ دلار نزدیک شده است، یعنی جایی که از آوریل چندین بار تلاش کرده تا از آن عبور کند. قیمت همچنین بالاتر از خط روند صعودی نشان داده شده با رنگ سیاه و میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه در حرکت است.

بنابراین، می‌توانیم نتیجه بگیریم که قیمت نفت برنت پیش از انتشار داده‌های موجودی انبار ایالات متحده، در آستانه یک شکست صعودی قرار دارد. اگر این اتفاق بیفتد، سطح مقاومت کلیدی بعدی ۱۲۰ دلار خواهد بود. سقوط به زیر حمایت کلیدی در ۱۱۲ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۲٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha