۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
شفافیت معاملات و حمایت از بخش تولید
مزیت های عرضه خودرو در بورس کالا؛

شفافیت معاملات و حمایت از بخش تولید

کارشناس بازار سرمایه، شفافیت، کنار رفتن تقاضای کاذب و حمایت از بخش تولید را از مزیت‌های عرضه خودرو در بورس کالا برشمرد.

به گزارش بازار، غلامحسن آرمات به معاملات، کارا تک کابین و دو کابین خودروسازی بهمن موتور در بورس کالا اشاره کرد و افزود: بررسی قیمت‌های معاملاتی نشان می‌دهد قیمت به مراتب از بازار آزاد پایین‌تر است، چنانچه عرضه‌ها از سوی تولیدکنندگان در بورس تداوم یافته و افزایش یابد به دلیل قرار گیری خودروها در مکانیسم عرضه و تقاضا و کشف واقعی قیمت ها، شاهد روند تعادلی قیمت در بازار خودرو خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه، بورس کالا را مکانی برای شکل گیری عرضه و تقاضای شفاف خواند و گفت: ضمانت اجرایی معاملات در بورس کالا بالاست و این موضوع کمک خواهد کرد تولیدکنندگان به موقع مبلغ معاملات را دریافت و خریداران نیز در موقع سررسید محصول خریداری شده خود را بدون دغدغه دریافت کنند، این موضوع مزیت معاملات کالاها در بستری قانونی و شفاف به نام بورس کالاست که این ضمانت معاملات در بازارهای غیرسمی و غیرشفاف وجود ندارد.

وی اظهار کرد: به مرور شاهد عرضه محصول‌های سایر تولیدکنندگان و خودروسازان کشور در بورس کالا خواهیم بود تا از این طریق قیمت‌ها در بازار خودرو متعادل شود که با افزایش عرضه ها، روند تخصیص خودرو به مصرف کنندگان نیز بهبود می‌یابد.

آرمات همچنین شفافیت را از جمله مهم‌ترین مزیت عرضه خودرو در بورس کالا برشمرد و گفت: زمانی که شفافیت به معاملات بر می‌گردد وزارت امور اقتصادی و دارایی دسترسی آسان تری به همه اطلاعات و مالیات معاملات خودرو خواهد داشت. از سوی دیگر خودرو به مصرف کننده واقعی می‌رسد و شاهد انباشت خودرو در دست عده‌ای دلال نخواهیم بود و در پایان نیز از بخش تولید به دلیل کشف قیمت‌های تعادلی حمایت می‌شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha