۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات از پروژه‌های کلان دیوان محاسبات است
رئیس کل دیوان محاسبات کشور:

نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات از پروژه‌های کلان دیوان محاسبات است

بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات، به عنوان یک کلان پروژه در دیوان محاسبات مورد توجه قرار دارد.

به گزارش بازار، جلسه کمیته نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات با حضور مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور برگزار شد. در این جلسه، اعضای کمیته گزارش اقدامات خود را ارائه کردند و در ادامه، رئیس کل دیوان محاسبات کشور نکات مهمی را مطرح کرد.

بذرپاش با اشاره به اهمیت این کمیته، تصریح کرد: نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات، به عنوان یک کلان پروژه در دیوان محاسبات مورد توجه قرار دارد.

وی با یادآوری قدمت نزدیک به ۲۰ ساله "اصلاح نظام برآوردها و هزینه‌ها" که در قانون بودجه سال ۱۳۸۱ درج شده بود، از عزم این نهاد نظارتی برای موظف کردن دستگاه‌های اجرایی اداره‌ی ارزانتر دولت، همزمان با حفظ و ارتقای سطح عرضه کالا و خدمات، خبر داد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور افزود: هم اکنون بسیاری از نهادها مشغول فعالیت هستند که با دراختیار داشتن اماکن و نیروی انسانی جداگانه، بعضا دچار کارهای موازی هستند؛ اگر نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات تبدیل به گفتمان شود، این موازی کاری‌ها از بین می‌رود و بار هزینه‌های اضافی از دوش دولت و مردم برداشته خواهد شد.

مهرداد بذرپاش نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات را در راستای تحقق شعار مردم‌پایگی دیوان محاسبات دانست که پیگیری و تحقق آن، بهای کالا و خدمات را برای مردم کاهش خواهد داد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به برخی اتفاقات مثبت در نتیجه‌ اجرای نهضت مذکور، رقابتی‌تر شدن فضای کسب و کار و تولید و افزایش رفاه مصرف کنندگان، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، ارتقای درآمد سرانه، رسیدن به شغل پایدار و دستیابی به جایگاه اول اقتصادی و علمی و فناوری در منطقه در چارچوب سند چشم انداز سال ۱۴۰۴ را از جمله‌ی این موارد برشمرد.

بذرپاش در پایان، از این اقدام به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در اصلاح ساختار بودجه نام برد.

کد خبر: ۱۵۲٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha