۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
بنیاد برکت به ۱۲ هزار روستا در کشور خدمات رسانی می کند
مدیرعامل بنیاد برکت:

بنیاد برکت به ۱۲ هزار روستا در کشور خدمات رسانی می کند

یزد- مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت در حال حاضر به ۱۲ هزار روستا در کشور خدمات رسانی می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد ترکمانه صبح چهارشنبه در سفر خود به استان یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بنیاد برکت به ۱۲ هزار روستا به طور مستقیم خدمت رسانی می کند، اظهار داشت: بر اساس چشم انداز تدوین شده توسط این بنیاد، تلاش ما زیر پوشش قرار دادن ۸۰ درصد جمعیت روستایی در سراسر کشور است.

وی عنوان کرد: اصلی ترین برنامه ما در کشور، توانمندسازی روستاییان در مناطق مختلف و در حوزه مختلف اقتصادی و فرهنگی است.

ترکمانه ادامه داد: توانمند سازی اقتصادی مدنظر ما، کمک به مردم روستایی و مستضعف برای اینکه روی پای خود بایستند که این اقدام با توجه به پتانسیل های مناطق با یک کار مطالعاتی آغاز شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به انجام یک کار مطالعاتی پنج ساله و رسیدن به یک اطلس و مدل اقتصادی عنوان کرد: شروع این اقدام با مدل سحاب بود که این مدل به بحث اشتغالزایی خرد و کوچک در روستاها می پردازد.

ترکمانه افزود: در این راستا در روستاها ۲۰۰ هزار طرح اقتصادی اجتماع محور انجام شده و این اقدامات توسط شبکه ای از تسهیلگران انجام می شود که نکته مهم در پایداری این مشاغل، وجود همین شبکه تسهیلگران است.

وی عنوان کرد: اکنون شبکه هزار نفر تسهیلگران در کشور شکل گرفته و امسال ۶ هزار میلیارد تومان برای تکمیل زنجیره های اشتغال توسط این تسهیلگران اختصاص داده شده است.

ترکمانه یادآور شد: در استان یزد با اشاره به وجود صنایع نساجی، زنجیره نساجی را شکل خواهیم داد و امیدواریم با ایجاد این زنجیره بتوانیم محصولات خرد روستایی را به عرصه صادرات برسانیم.

کد خبر: ۱۵۲٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha