۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
حجم مبادلات ایران و روسیه به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
رئیس اتاق بازرگانی تهران:

حجم مبادلات ایران و روسیه به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در همایش مشترک تجاری ایران و روسیه گفت: حجم تجارت بین دو کشور همسایه در مرحله اول به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش بازار، همایش مشترک تجاری ایران و روسیه امروز با حضور مقامات تجاری دو کشور از جمله رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، رئیس اتاق بازرگانی ایران و الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه برگزار شد.

این همایش در پی سفر چندی قبل رئیس جمهور به روسیه و تفاهم برای ارتقا روابط تجاری دو کشور برگزار می‌شود. در این همایش ۸ پیشنهاد برای ارتقای روابط تجاری، حمل و نقل، گمرک، تجارت مواد غذایی و بهداشتی و سایر زمینه‌های مورد علاقه بحث و گفتگو می‌شود.

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در این همایش گفت: برای افزایش مبادلات تجاری دو کشور همسایه ایران و روسیه در فاز اول حجم تجارت دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد و در فاز دوم توسعه این روابط به ۲۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به منافع مشترک بین ایران و آسیای مرکزی و میانه و منطقه اوراسیا اظهار داشت: تحریم‌های غیرقانونی غرب علیه روسیه زمینه‌ای را فراهم کرده است که همکاری با ایران را برای خنثی‌سازی تحریم‌ها گسترش دهد.

به گفته خوانساری کاهش نقش دلار در مبادلات تجاری بین ایران و روسیه از زمینه‌های مهم افزایش همکاری تجاری بین دو کشور به شمار می‌رود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران زمینه همکاری تجاری بین روسیه و ایران را در زمینه دارو، اقلام پزشکی، مواد غذایی، دانه‌های روغنی دانست و گفت: بعد از سفر آقای رئیسی به روسیه و به ویژه بعد از مناقشات اوکراین با روسیه، زمینه همکاری بیشتر ایران و روسیه فراهم شده است.

وی همچنین گفت: اتصال خطوط ریلی ایران به روسیه از طریق ترکمنستان و قزاقستان و گسترش مبادلات کالای ترانزیتی و همچنین فعالیت گمرکی در ضلع جنوبی روسیه با ایران از زمینه‌های همکاری تجاری بین دو کشور به شمار می‌رود.

خوانساری اضافه کرد: اتاق‌های بازرگانی ایران با داشتن بیش از ۵۰ هزار عضو استعداد مناسبی برای توسعه روابط تجاری با روسیه فراهم کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین از زمینه‌های مهم توسعه را تجارت کانتینری دانست گفت: توسعه کانتینرهای یخچالی و خطوط کشتیرانی از جمله زمینه‌های توسعه مناسبات بین دو کشور به شمار می‌رود.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha