۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
آزاد سازی ارزدولتی منجر به رونق دامپروری گلستان می شود
مدیرعامل اتحادیه دامداران گلستان:

آزاد سازی ارزدولتی منجر به رونق دامپروری گلستان می شود

گرگان- لیاقی، مدیرعامل اتحادیه دامداران گلستان گفت:حذف ارز ترجیحی به رونق تولید دامپروری استان کمک بسیاری خواهد کرد.

صادق لیاقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: آزاد سازی قیمت ارز اتفاق خوبی است و جلوی واردات بی رویه نهاده های دامی را خواهد گرفت.

مدیرعامل اتحادیه دامداران گلستان با اشاره به اینکه با واردات نهادهای دامی ارزان قیمت، کشاورزی رونق نداشت، خاطرنشان کرد: زمانی که دامدار می توانست جو خارجی را کیلویی دو هزار تومان خریداری کند، هیچ وقت تمایل به این نداشت که محصول داخل کشور را که به قیمت بالاتر خریداری کند.

لیاقی خاطرنشان کرد: با افزایش تحریم ها و کمبود واردات نهاده های دامی در یک برهه دامداران دچار مشکلات فراوان شدند، اما اگر به جای واردات در این حوزه از بخش کشاورزی حمایت می شد این مشکلات نیز به وجود نمی آمد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران گلستان افزود: آزاد سازی قیمت ارز یک جراحی بزرگ اقتصادی است که در آینده تبعات خوبی به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تخصیص ارز دولتی سبب ایجاد توسعه نامتعارف شده است، خاطرنشان کرد: اگر ارزی که برای واردات محصولات کشاورزی و نهاده های دامی تخصیص داده می شد برای توسعه و رونق این بخش هزینه شود در بسیاری از زمینه های شاهد خودکفایی خواهیم بود.

لیاقی در خاتمه یادآور شد: ما توان تولید بخش اعظمی از نهاده های دامی را در داخل کشور داریم که با تقویت این حوزه و بالا بردن افزایش قدرت خرید مردم، می توانیم به آینده اجرای این طرح خوش بین باشیم.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha