۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
انعقاد ۴۳۱ هزار قرارداد آتی| ارزش بازار آتی به ۲ همت رسید
بررسی آماری دو ماه ابتدایی امسال در بورس کالا؛

انعقاد ۴۳۱ هزار قرارداد آتی| ارزش بازار آتی به ۲ همت رسید

ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در دو ماه ابتدایی امسال به ۲ همت رسید. حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی در دوره مذکور به بیش از ۴۳۱ هزار قرارداد رسید.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالا، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در دو ماهه نخست سال جاری به بیش از ۱۹۴۸ میلیارد تومان رسید که از این میزان ۷۹۳ میلیارد تومان مربوط به اردیبهشت بود. حجم این معاملات نیز از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت به ۴۳۱ هزار و ۴۹۹ قرارداد رسید که ۱۶۳ هزار و ۹۸۶ قرارداد آن متعلق به اردیبهشت بود.

در جریان معاملات اردیبهشت، تعداد ۱۴۱ هزار و ۸۵۳ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش بیش از ۵۸۷ میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومانی برای آن به ثبت رسید.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ۸۷ و ۷۴ درصدی از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقده در ماهی که گذشت، توانست مقام اول معاملات را در هر دو متغیر از آن خود کند. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۴ سررسید اردیبهشت، تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.

انعقاد ۱۸ هزار و ۴۵۲ قرارداد آتی صندوق طلا نیز ارزش بالغ بر ۱۹۸ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. قراردادهای مذکور ۱۱ درصد از حجم کل و ۲۵ درصد از ارزش کل معاملات را رقم زدند تا این دارایی پایه و در سه سررسید خرداد، مرداد و مهر ۱۴۰۱ رتبه دوم معاملات ماهانه را به دست آورد.

در دو سررسید تحویل خرداد و مرداد ماه امسال نیز ۳۶۸۱ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش تقریبی ۷ میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha