۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
صادرات نفت روسیه رکورد زد

صادرات نفت روسیه رکورد زد

بر اساس داده‌های شرکت تحلیل انرژی وورتکسا، در یک ماه گذشته نزدیک به ۶۲ میلیون بشکه از نفت خام اورال روسیه صادر شده است که یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، به گفته شرکت تحلیل انرژی وورتکسا، اگرچه محموله‌های نفتی روسیه در نفتکش‌ها روی دریا قرار دارد، اما به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در اروپا برای خرید نفت از روسیه، فروش برخی محموله‌های نفتی این کشور با مشکل مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، حجم صادرات نفت روسیه سه برابر بیشتر از نفت صادراتی این کشور پیش از آغاز عملیات نظامی در اوکراین در ۲۴ فوریه است.

این شرکت افزود، اکثر محموله‌های نفتی روسیه به سمت آسیا و به مقاصد هند و چین درحال حرکت هستند درحالی که صادرات نفت به اروپا نیز افزایش یافته است.

پیش از این، گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی نشان داد با وجود تحریم‌های غرب علیه روسیه، درآمدهای نفتی مسکو در سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین داده‌های منتشر شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) با وجود تحریم‌های غرب، درآمد صادرات نفت روسیه از ابتدای سال ۲۰۲۲ حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش ماهانه این آژانس، مسکو در سال جاری هر ماه حدود ۲۰ میلیارد دلار از فروش نفت خام و محصولات مرتبط با نفت درآمد کسب کرده است.

آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی در ماه‌های گذشته با شروع جنگ روسیه و اوکراین سیاست‌هایی را برای تحریم محصولات نفت و گاز روسیه وضع کرده‌اند. اتحادیه اروپا و بریتانیا برنامه‌های خود را برای لغو تمام خرید نفت خام روسیه تا پایان سال اعلام کردند و غول‌های نفتی بین‌المللی مانند شل و توتال نیز متعهد شدند که خرید نفت از روسیه را متوقف کنند.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی ظاهراً کشورهای آسیایی و چین محموله‌های بیشتری از نفت خام روسیه را خریداری می‌کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی گفت: علاوه بر این، اتحادیه اروپا، برغم موضع‌گیری‌اش، تا کنون بزرگترین بازار سوخت روسیه باقی مانده است و ۴۳ درصد از صادرات نفت این کشور در ماه آوریل به این اتحادیه رسیده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha