۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
محاسبه مالیات ۲ برابر سود مصداق کامل بی عدالتی برای موبایل فروشان است
رئیس اتحادیه صنف تلفن همراه گرگان:

محاسبه مالیات ۲ برابر سود مصداق کامل بی عدالتی برای موبایل فروشان است

گرگان-باقری نیا، رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه گرگان گفت: براساس اینتاکد ترسیم شده در سیستم مالیاتی، درصد مالیات برای اتحادیه موبایل دو برابر نرخ سود متعارف بوده که بی عدالتی است.

مصطفی باقری نیا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه در خرداد ماه قرار داریم و صاحبان مشاغل حقیقی باید اظهار نامه مالیاتی خود را به ادارات مالیاتی ارائه کنند، فعالان حوزه موبایل هم این وظیفه قانونی را انجام خواهند داد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه و ثابت گرگان افزود: بسیاری از همکاران در انتظار ابلاغ ماده ۱۰۰ هستند تا به صورت توافقی مالیات را بپردازند.

باقری نیا گفت: ادارات امور مالیاتی ضریب مالیات فعالان زیر مجموعه اتحادیه موبایل را ۱۴ درصد حساب می کنند در حالی که نرخ سود خرده فروشی در این صنف هفت درصد است.

وی ادامه داد: در سیستم نرم افزاری امور مالیاتی، با اختصاص یک اینتاکد ویژه به رسته صنفی موبایل فروشی، سود ۱۴ درصدی برای فعالان حوزه موبایل در نظر گرفته می شود در حالی که این میزان مالیات سنخیتی در شرایط فعلی بازار ندارد.

باقری نیا گفت: با توجه به شرایط بازار بسیاری از همکاران حتی از دریافت سود متعارف هفت درصدی چشم پوشی می‌کنند و سودهای حدود یک درصد و یا کمتر دریافت می کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه و ثابت گرگان ادامه داد: با هدف اصلاح این رویه نادرست روسای اتحادیه صنف موبایل در سراسر کشور مکاتباتی را به اتاق بازرگانی ایران انجام دادند تا اصلاح این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.

باقری نیا گفت: با توجه به بازه زمانی اندک تا پایان خردادماه و زمان تسلیم اظهارنامه های مالیاتی تلاش های همزمانی از سوی برخی از نمایندگان در دستور کار قرار گرفته این موضوع هر چه سریع تر به سرانجام برسد.

وی از فعالان حوزه اتحادیه موبایل خواست در صورت ارائه پرینت تراکنش های بانکی، مستندات و مدارک هزینه ای خود مانتد هزینه خرید تجهیزات، خرید اینترنت، تعمیرات مغازه و یا مواردی مانند حوادث غیر مترقبه و بیماری و هزینه های درمان آن را لحاظ کنند که این مسائل در تعیین رقم مالیات نهایی موثر است.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha