۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
اصلاح جزئی در قیمت جفت ارز دلار آمریکا - ین ژاپن| احتمال افزایش قیمت موقت وجود دارد
تحلیل بازار فارکس؛

اصلاح جزئی در قیمت جفت ارز دلار آمریکا - ین ژاپن| احتمال افزایش قیمت موقت وجود دارد

جفت ارز USD/JPY علیرغم ثبت چند کندل سبز رنگ نه چندان پر قدرت در نمودار قیمت خود، نهایتا ثبات قیمت روز گذشته خود را تقریبا حفظ کرد.

به گزارش بازار، جفت ارز USD/JPY علیرغم ثبت چند کندل سبز رنگ نه چندان پر قدرت در نمودار قیمت خود، نهایتا ثبات قیمت روز گذشته خود را تقریبا حفظ کرده و در ساعات اولیه جلسه معاملاتی بازار آمریکای شمالی نیز این قیمت حفظ شد. این جفت آخرین بار در محدوده ۱۲۷.۴۰-۱۲۷.۳۵ معامله شد که حدود ۰.۴۰ درصد در روز کاهش داشت.

بدتر شدن چشم‌انداز اقتصاد جهانی همچنان بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد و به ایجاد موج جدیدی از تجارت مبتنی بر ریسک‌گریزی کمک می‌کند. این به نوبه خود باعث افزایش تقاضا برای ارزهای سنتی امن از جمله ین ژاپن شد و در نتیجه، فشار نزولی بر جفت USD/JPY وارد کرد.

همچنین، جریان ضد ریسک با کاهش مجدد بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده تقویت شد که بیشتر الهام بخش خرس های بازار فارکس شده و قیمت های نقدی را به پایین ترین سطح ماهانه نزدیک کرد.

جدای از این مساله، یک واگرایی بزرگ در موضع سیاست پولی اتخاذ شده توسط بانک مرکزی ژاپن و فدرال رزرو به جفت ارز USD/JPY کمک کرد تا حمایت خود را بالاتر از ۱۲۷.۰۰ ببندد. این به نوبه خود باعث می‌شود پیش از انتظار برای هر حرکت کاهشی بیشتر برای این جفت ارز، منتظر فروش قوی بعدی باشیم.

فعالان بازار اکنون مشتاقانه منتظر انتشار سند اقتصادی ایالات متحده هستند که شامل انتشار شاخص PMI برای ماه می، فروش خانه های جدید و شاخص تولید ریچموند خواهد شد.

این شاخص همراه با سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و بازده اوراق قرضه ایالات متحده، بر پویایی قیمت دلار تأثیر می گذارد و انگیزه ای مثبت برای جفت USD/JPY ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر، معامله گران بیشتر از احساسات ریسک بازار بیشتر برای بهره برداری از فرصت های کوتاه مدت استفاده می کنند.

در جدول زیر، نقاط حمایت و مقاومت بعدی برای جفت ارز USD/JPY مشخص شده اند:

اصلاح جزئی در قیمت جفت ارز دلار آمریکا - ین ژاپن| احتمال افزایش قیمت موقت وجود دارد

کد خبر: ۱۵۲٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha