۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
اشتغال زایی در بخش دانش بنیان کم هزینه تر است
استاندار گیلان:

اشتغال زایی در بخش دانش بنیان کم هزینه تر است

رشت- استاندار گیلان با اشاره به فعالیت ۷۳ شرکت دانش بنیان در استان گفت: اشتغال زایی در بخش دانش بنیان کم هزینه تر است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در جلسه ستاد تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین استان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سالن غدیر استانداری برگزار شد؛ شرکت های دانش بنیان، مردم و مسئولان را سه ضلع تحقق شعار سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده، عنوان و بیان کرد: باید از همه ظرفیت ها و ابزارهای علمی برای رسیدن به اهداف، استفاده کرده و در این مسیر تلاش کنیم.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور، بهره وری سرمایه را نیازمند حرکت به سوی نوآوری و کسب و کار دانش بنیان دانست و اصل رقابت اقتصادی را بر مبنای نوآوری و خلاقیت عنوان کرد.

استاندار گیلان با یادآوری اینکه طی دهه گذشته رشد اقتصادی در کشور، صفر بوده و همین مسئله را موجب کاهش بهره وری هم در بخش دولتی و هم بخش خصوصی ذکر و اضافه کرد: رویکرد دولت سیزدهم، ارتقاء بهره وری‌ست و نیل به این مهم؛ نیازمند فعال سازی بخش دانش‌بنیان است.

وی به هدف گذاری رشد اقتصادی هشت درصدی در افق سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: گیلان با ظرفیت های پرشمار در بخش های مختلف کشاورزی، می تواند در امنیت غذایی کشور و تأمین مایحتاج مردم نقشی اساسی ایفا کند.

عباسی فعال بودن ۷۳ شرکت دانش بنیان در گیلان در زمان قبول مسئولیت استانداری گیلان را یادآور شد و ادامه داد: اشتغال زایی در بخش دانش بنیان، کم هزینه تر است ضمن آنکه توسعه اقتصاد دانش بنیان، راهی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه است و باید تعداد این شرکت ها، افزایش یابد.

عباسی حمایت از ایده های فنآورانه را مورد تأکید قرار داد و اختصاص ۱۸ میلیارد تومان برای تکمیل شهرک علم و فنآوری استان و ۶۰ میلیارد تومان دیگر برای شرکت های فنآور و دانش بنیان در جهت راه اندازی دهکده دانش بنیان گیلان را از جمله این پشتیبانی ها بیان کرد.

وی با اشاره به صدور مجوزهای بی نام در بخش سرمایه گذاری در پهنه های مختلف استان که شمار آنها تا زمان حاضر به ۱۲۰ مجوز رسیده، خاطرنشان کرد: اولویت در این حوزه، مرتبط با طرح های دانش بنیان است.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha