۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در سواحل خزر
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در سواحل خزر

گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور از کاهش هشت تا ۱۲ درجه‌ای دما از روز چهارشنبه تا پایان هفته در سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی پرداخت و گفت: برای امروز بعدازظهر در مناطقی از جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید را داریم. در ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق نیز انتظار بارش پراکنده باران را داریم.

او افزود: روز چهارشنبه، بارندگی‌ها مناطق گسترده‌تری در جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور را در بر می‌گیرد و استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، شمال هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از یزد و ارتفاعات زاگرس رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید را دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: سامانه جدید بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و بارندگی‌ها از روز چهارشنبه در این مناطق آغاز می‌شود و سپس روز پنج‌شنبه بارش‌ها علاوه بر شمال غرب به سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و اواخر وقت به شمال شرق کشور نیز می‌رسد و در این مناطق بارندگی خواهیم داشت.

او گفت: بارش‌ها تا اوایل هفته آتی با شدت و ضعف ادامه دارد و برای بعد از ظهر روز چهارشنبه با توجه به شدت ناپایداری‌های جوی، ریزش تگرگ را در مناطقی از جنوب و شرق کشور پیش‌بینی کرده‌ایم و دمای هوا نیز در سواحل دریای خزر از روز چهارشنبه تا پایان هفته بین هشت تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۱۵٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha