۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
۱۴ کانون گرد و غبار اصفهان از امروز فعال می‌شود/خسارت آلودگی ها به بخش کشاورزی و تولید عسل
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

۱۴ کانون گرد و غبار اصفهان از امروز فعال می‌شود/خسارت آلودگی ها به بخش کشاورزی و تولید عسل

اصفهان – شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اضافه شدن خیزش گرد و غبار ۱۴ کانون گرد و غبار جدید استان به آلودگی‌های ناشی از فعالیت کانون‌های گرد و غبار شمال عراق خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت گرد و غبار در استان اصفهان اظهار داشت: این پدیده بیش از دو هفته است که در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر فعالیت کانون گرد و غبار در شمال عراق منجر به کاهش دید افقی و کیفیت هوا شد، ادامه داد: باید توجه داشت که از عصر امروز تا فردا عصر وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه ای برای اکثر مناطق استان اصفهان پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: باید توجه داشت که عمده فعالیت پدیده گرد و غبار طی امروز و فردا در نیمه شرقی، شمال و مرکز استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر فعال کانون گرد و غبار شمال عراق در اصفهان ۱۴ کانون داخلی نیز امروز و فردا فعال خواهد شد، ابراز داشت: از این رو از شهروندان درخواست داریم نسبت به سلامتی خود توجه داشته باشند.

شیشه فروش با بیان اینکه ممنوعیت فعالیت صنایع آلاینده و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز ابلاغ شده است، تصریح کرد: این امر در همه شهرستان‌های شرق، شمال و مرکز استان که دارای مناطق خشک هستند بیشتر تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تاکنون برای کنترل شن‌های روان ۱۱۰ هزار هکتار نهالکاری، ۱۰۰ کیلومتر باد شکن و ۳۲ هزار هکتار مالچ پاشی انجام شده است، افزود: باید توجه داشت که استان اصفهان با استان‌های سمنان، قم، یزد و خراسان جنوبی همسایه است و باید این استان‌ها نیز اقدامانی برای بیابانزدایی انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: مسلما گرد و غبار برای استان به ویژه کشاورزی، راهداری، کندوهای زنبور عسل و ... خسارت‌هایی را داشته که باید میزان خسارات بررسی شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha