۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
جذب بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو اعلام رکد

جذب بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی

­مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: افزایش حضور بخش خصوصی در اقتصاد ملی راهبردی است که در سرمایه گذاری ها، مورد توجه ایمیدرو قرار دارد.

به گزارش بازار، سمیه خلوصی مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو در نشست رئیس هیات عامل ایمیدرو با فعالان رسانه گفت:جذب بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی با راهبری ایمیدرو برای طرح‌های توسعه طی ۵ سال محقق شد.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو همچنین عنوان کرد: در حوزه توسعه زیرساخت نیز که در راستای بسترسازی حضور بخش خصوصی صورت می‌گیرد، احداث جاده دسترسی و خط انتقال برق برای بیش از ۵۶۰ معدن بخش خصوصی عملیاتی شده است.

وی افزود: در این زمینه در سال ۹۹ برای ۱۹ معدن و سال ۱۴۰۰ برای ۴۸ معدن جاده دسترسی و خط انتقال برق احداث شد.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو عنوان کرد: ایجاد جاده دسترسی و خط انتقال برق برای ۱۲۰ معدن طی سال جاری هدفگذاری شده است.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: طرح‌های تکمیل شده در سال ۱۴۰۰ با بیش از ۷۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری و با اشتغال مستقیم نزدیک به ۲۱۸۸ نفر صورت گرفت.

خلوصی افزود: تکمیل ۱.۲۸ میلیارد دلار طرح در سال ۱۴۰۱ با اشتغالزایی مستقیم نزدیک به ۳۳۷۷ نفر نیز در دستور قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه جذب ۷.۲ میلیارد دلار سرمایه از بخش خصوصی طی سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۳، گفت: تاکنون ۲.۵ میلیارد دلار طرح از این رقم تکمیل شده است.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو اعلام کرد: سال گذشته تعداد ۲۳ فراخوان سرمایه گذاری در معدن و طرح انجام و ۱۵ سرمایه گذار انتخاب شده اند.
افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی

خلوصی گفت: سرمایه صندوق از ۱۴۰ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد تومان در سال‌های اخیر افزایش یافت و برنامه افزایش آن به ۵۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ در دستور کار ایمیدرو است.

وی گفت: از ابتدای تاسیس ایمیدرو (سال ۸۱) ظرفیت تولید فلزات اساسی کشور افزایش قابل ملاحظه داشته است.

خلوصی افزود: ظرفیت تولید فولاد ۵.۴ برابر (از ۸ میلیون به ۴۳.۵ میلیون تن)، کاتد مس ۲.۴ برابر (از ۱۹۰ هزار به ۴۵۰ هزار تن) و شمش آلومینیوم ۳.۵ برابر (از ۲۱۶ هزار به ۷۷۰ هزار تن) طی مدت یاد شده تا سال ۱۴۰۰، افزایش یافته است.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اکتشاف، عنوان کرد: اکتشاف پهنه‌ها در فازهای شناسایی و پی جویی در استان‌های مختلف کشور با مساحت بیش از ۴۸۹ هزارکیلومتر مربع گستره کشور اجرا شده و ۹۶ درصد آن تکمیل شده است.

وی افزود: طی ۱۰ سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده است.

خلوصی گفت: مجموع هزینه کرد در حوزه اکتشاف بالغ بر ۱۴۵۵ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha