۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
خاموشی در انتظار ادارات بدمصرف برق

خاموشی در انتظار ادارات بدمصرف برق

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: پیش بینی صرفه جویی حاصل از مدیریت مصرف ادارات در تهران بزرگ، ۸۰ مگاوات است.

به گزارش بازار، رامین پوریا با اشاره به ابلاغ مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۲۴ اردیبهشت افزود: یکی از مهم‌ترین جزئیات مصوبه هیئت وزیران، الزام کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیر دولتی به کاهش ۳۰ درصدی مصارفشان نسبت به دوره مشابه سال قبل، در ساعات اداری است همچنین بعد از ساعت اداری نیز مصرفشان را حداقل ۶۰ درصد نسبت به ساعت اداری، کاهش بدهند. این طرح با اولویت خاموش شدن روشنایی‌های غیر ضروری و تاسیسات سرمایشی پرمصرف در دست اجرا قرار گرفته است.

پوریا گفت: یکی دیگر از وظایف دستگاه‌های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیر دولتی در این مصوبه این است که موظف شدند تا از مولدهای اضطراریشان در ایام گرم سال جهت تامین بخشی یا تمام مصرفشان جهت تحقق ۳۰ درصد کاهش مذکور استفاده کنند. در این راستا تمهیدات لازم در خصوص واگذاری سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اندیشیده شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق تهران بزرگ ادامه داد: این به معنای آن است که اگر این مراکز با شرکت‌های توزیع برق هماهنگ کننند، با نصب کنتور هوشمند بر روی مولد برقشان و با تفاهمی که با شرکت‌های توزیع منعقد می‌کنند می‌توانند به سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنند و سوخت دریافت کنند.

پوریا گفت: بانک، نهادهای عمومی غیر دولتی، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح موظف هستند در صورت استفاده از چیلر تراکمی در مجموعه شان با شرکت‌های توزیع در خصوص نصب سیستم کنترل بار سرمایشی در بستر آی تی همکاری کنند تا بتوانند بخشی از کاهش مصرف را از این طریق کنترل کنند.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha