۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بالاترین ابزار مقابله با فساد است
معاون اول رئیس جمهور:

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بالاترین ابزار مقابله با فساد است

معاون اول رئیس جمهور گفت: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بالاترین ابزار مقابله با فساد و همچنین بهترین امکان ایجاد رضایتمندی در بین مردم است.

به گزارش بازار، محمد مخبر، صبح امروز (سه شنبه) در نشست شورای اجرایی فناوری اطلاعات، راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را بالاترین ابزار مقابله با فساد و همچنین بهترین امکان ایجاد رضایتمندی در بین مردم دانست و تاکید کرد: راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند اقدامی ماندگار و اساسی برای کشور خواهد بود که تاثیر بسزایی در افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های دولت و مردم دارد.

مخبر تصریح کرد: با راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند مردم به راحتی و بدون حضور در دستگاه‌های دولتی و اجرایی از خدمات دولت بهره مند می‌شوند که این مهم می‌تواند به کاهش هزینه، زمان و انرژی مردم منجر شود و در عین حال با یکپارچه سازی خدمات دولتی در سامانه هوشمند، تمامی خدمات دولتی برای مردم به راحتی قابل مشاهده و دسترسی است.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی دولت هوشمند از امضاهای طلایی و برخی فسادها و رانت کاملاً جلوگیری می‌شود و ضمن شفافیت اطلاعات، دستگاه‌های نظارتی و مردم می‌توانند از چگونگی پیشبرد امور در قوه مجریه و سایر دستگاه‌ها و قوای کشور آگاه شوند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم و همچنین اهمیت راه اندازی هر چه سریع‌تر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا پایان سال جاری تاکید کرد: دولت هوشمند یک موضوع فراقوه‌ای است که تمامی دستگاه‌ها و قوا می‌توانند خدمات خود به مردم را در بستر آن عرضه نمایند.

در این نشست که با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس کل بانک مرکزی و دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و روند شکل‌گیری شورای اجرایی فناوری اطلاعات، بر ضرورت شتاب بخشی به توسعه فناوری و اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی و دولتی تاکید کرد و گفت: راه اندازی دولت هوشمند از دغدغه‌های دولت سیزدهم و همچنین تاکیدات رئیس جمهور محترم بوده است که با اجرای موفقیت آمیز خدمت رسانی هوشمند به مردم بسیاری از مشکلات دولت و اقشار مختلف حل می‌شود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های دولتی موظف هستند تا پایان نیمه اول سال جاری پنجره واحد خدمات هوشمند خود را راه اندازی کنند تا پس از یکپارچه سازی تمامی این پنجره‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تا پایان سال جاری مردم به راحتی بتوانند تمام امور و نیازمندی‌های خود به خدمات دولتی از جمله کسب مجوزها، مشاهده ابلاغیه‌ها و نامه ها، امور مالیاتی و دریافت خدمات دولتی را به راحتی و با استفاده از تلفن همراه و رایانه به صورت شبانه روزی دریافت کنند.

مخبر با بیان اینکه با همکاری قوه قضاییه و سایر نهادهای دیگر به زودی تمامی خدمات در سایر قوا نیز در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند قابل دسترسی و بهره برداری برای مردم است، گفت: زیرساخت‌های قانونی، اجرایی و فنی این اقدام بزرگ در کشور آماده شده و در عین آسان سازی خدمت رسانی به مردم مدیران دولتی می‌توانند از طریق یک داشبورد مدیریتی به تمامی گزارش‌ها و اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha