۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
آمادگی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق

آمادگی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق

براساس مصوبه دولت، ادارات دولتی در سال گذشته مکلف بودند مصرف برق خود را حداقل ۱۰ درصد کاهش دهند. اما آمارها نشان می‌دهد نه تنها این هدف محقق نشد بلکه مصرف برق ادارات ۵.۷ درصد هم افزایش یافت.

به گزارش بازار، گزارش‌های پارسال نشان می‌دهد که بسیاری از اداره‌ها بوِیژه بانک‌ها و ادارات بزرگ با استفاده از پرژکتورهای یک هزار واتی شبانه روز روشن هستند.

این اتفاق در حالی رخ داد که تابستان ۱۴۰۰، شاهد قطعی گسترده برق بودیم که خسارت سنگینی به صنایع وارد کرد و حتی در مقاطعی زندگی روزمره مردم را مختل کرد.

بطوریکه برخی از مردم با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند از جمله مغازه داری که می‌گفت درب مغازه اش برقی بوده و بخاطر قطعی برق ساعت‌ها منتظر مانده است؛ و فروشنده دیگری هم می‌گفت که حداقل ۸ ساعت منتظر مانده تا برق وصل شده تا بتواند کارش را شروع کند.

در این میان برخی تولید کننده‌ها هم از قطعی برق شکایت داشتند و یکی می‌گفت با رفتن به یکباره برق قطعات تولیدی در حال کار شکسته شده است و تولید کننده دیگری هم می‌گفت: با قطعی برق کار تولید هم عقب افتاده و برخی محصولات آنان از بین رفته است.

اما امسال اوضاع متفاوت است و دولت قصد دارد مدیریت مصرف برق را از خودش آغاز کند تا مردم و صنایع فصل گرم آرامی داشته باشند.

به همین منظور دستگاه‌های دولتی مکلف شدند جلوی افزایش مصرف خود را بگیرند و وزارت نیرو هم مکلف شد الگوی مصرف دستگاه‌های دولتی را تا پایان خرداد تدوین کند و به تصویب دولت برساند.

یک هفته قبل هم مصوبه دولت درباره مدیریت پیک مصرف برق ابلاغ شد و دستگاه‌های دولتی موظف به کاهش حداقل ۳۰ درصدی میزان مصرف برق خود شدند پوریا رامین مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: کلیه ادارات موظف هستند از مولدهای اضطراری در ایام گرم سال جهت تامین مصرف بخش‌های خود استفاده کنند جهت تحقق ۳۰ درصدی کاهش

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو هم می‌گوید: بعد از ۲ هفته عملکرد دستگاه‌ها را منتشر می‌کنیم تا خود مردم قضاوت کنند. اما این تنها برنامه وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق نیست، این وزارتخانه به دنبال کشیدن ترمز مشترکین خانگی پرمصرف هم هست.

وزیر نیرو می‌گوید: برق مشترکان بد مصرف و پر مصرف محدود و در صورت ادامه بطور مجزا قطع می‌شود.

در کنار افزایش تعرفه این مشترکین که بهمن پارسال صورت گرفت، وزارت نیرو با ابزار کنتور هوشمند به دنبال مدیریت کردن رفتار پرمصرف هاست.

تکرار نشدن تجربه ۱۴۰۰ نیازمند همکاری همه مصرف کنندگان است.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha