۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
باتری آمپری ۳ هزار تومان گران شد
یک فعال بازار باتری خودرو در گفتگو با «بازار»

باتری آمپری ۳ هزار تومان گران شد

اکبرزاده فعال بازار باتری، گفت: قیمت باتری ها از ابتدا سال جاری تا کنون هر آمپر سه هزار تومان گران شده است، طرح شناسایی قطعات تقلبی سبب شده است که قیمت باتری افزایش یابد.

بازار؛ گروه خودرو: از نخستین روز کاری سال جاری طرح شناسایی قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی به اجرا درآمد، طرحی که ابتدا برای دو قطعه باتری و کمک فنر اجرایی و سپس به ۱۶ قطعه مهم دیگر نیز تعمیم داده می شود. از بدو اجرایی این طرح شنیده می شود بازار باتری با افزایش قیمت ها همراه شده و بیشتر از این که بازار خالی از باتری تقلبی سامان یابد، هدایت به سمت گرانی و افزایش قیمت شده است. وزیر محترم صمت با نشان دادن علاقه به قیمت گذاری دستوری، دنبال افزایش بها قطعات و البته لوازم یدکی پر مصرف است. این طرح بیشتر از آنکه فایده برای مشتری داشته باشد، زمینه لازم برای گرانی را ایجاد می کند. در همین خصوص برای بررسی وضعیت بازار باتری پس از اجرایی طرح مذکور با هادی اکبرزاده فعال بازار باتری به گفت و گو پرداختیم:

قیمت ها از ابتدا سال جاری تا کنون هر آمپر سه هزار تومان گران شده است، برخی از برندها مانند سپاهان به صورت عددی محصولات را گران کردند

* در حال حاضر قیمت باتری در بازار افزایش یافته است؟ بیشترین افزایش برای کدام برند در بازار کشور است؟
قیمت ها از ابتدا سال جاری تا کنون هر آمپر سه هزار تومان گران شده است، برخی از برندها مانند سپاهان به صورت عددی محصولات را گران کردند. در پاسخ به سوال دیگر شما بایدگفت قیمت باتری برای خودرویی مانند پراید اگر مشتری برند صباباتری را انتخاب کند حدود ۶۵۰ هزار تومان است و اگر مشتری از برند سپاهان انتخاب کند حدود یک میلیون تومان است. اختلاف قیمت میان برند صبا و سپاهان در بازار بیشتر شده است.

باتری آمپری 3 هزار تومان گران شد

* باتوجه به افزایش قیمت باتری در بازار، کیفیت محصولات با فرارسیدن فصل گرما افزایش یافته است؟
کیفیت باتری هیچ تغییری نیافته است، هرچند که فعالان بازار این محصول در خط تولید نیستند. ولی هیچ برنامه ای برای افزایش کیفیت شنیده نشده است. گفتنی است که از نظر گارانتی برند محصولات صبا باتری که پیشتر ۱۲ ماه بود، اکنون به ۱۶ ماه رسیده است. افزایش چهار ماه فروش برای این مورد است که مشتری یکسال گارانتی قابل استفاده داشته باشد.

طرح شناسایی قطعات تقلبی سبب شده است که قیمت باتری افزایش یابد. به عنوان مثال شرکت سپاهان برای تعیین قیمت محصولات خود با وزارت صمت دچار مشکل بود

* شاهد هستیم که از ابتدا سال جاری تاکنون طرح شناسایی کالا تقلبی در بازار اجرایی شده است، این مورد تاثیری در گرانی داشته است؟
ابتدا باید گفت در بازار داخل کشور به دلیل تحریم ها و افزایش بها ارز، باتری تقلبی وجود ندارد. هرچه محصول باتری در بازار وجود داشته است را مزین به لیبل کردند. همین طرح سبب شده است که قیمت باتری افزایش یابد. به عنوان مثال شرکت سپاهان برای تعیین قیمت محصولات خود با وزارت صمت دچار مشکل بود. هرچند که بخش دیگری از افزایش بها باتری ها مربوط به افزایش ۵۷ درصد دستمزدها و گرانی ارز است. لیست قیمت فروشندگان از قیمت درج شده روی باتری ها ارزان تر است. نمایندگی ها قادر به عرضه و فروش باتری های تقلبی نیستند.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha