۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
هشدار به ادارات پرمصرف | کنترل مصرف برق ادارات با ابزارهای هوشمند
مدیرکل مدیریت انرژی امور مشتریان صنعت برق مطرح کرد

هشدار به ادارات پرمصرف | کنترل مصرف برق ادارات با ابزارهای هوشمند

براساس ماده ۲ مصوبه هیات وزیران، کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی نسبت به سال گذشته در طول ساعات کاری روزانه هستند.

به گزارش بازار، عبدالامیریاقوتی با اشاره به اینکه هیات وزیران در مصوبه خود این دستگاه‌ها را ملزم به کاهش مصرف انرژی کرده، تاکید کرد: براین اساس ادارات باید مصرف انرژی خود را در پایان ساعات اداری تا سقف ۷۰ درصد مصرف دوره مشابه سال قبل کاهش دهند.

به گفته یاقوتی همچنین ادارات باید مصرف خود را پس از پایان ساعات کاری تا ۶۰ درصد نسبت به ساعات مشابه سال قبل کاهش دهند.

مدیرکل مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشتریان توانیر با تاکید بر اینکه مصرف برق ادارات با ابزارهای هوشمند کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: کنترل رعایت دقیق برنامه‌ها توسط ادارات، از طریق رؤیت پذیری و کنترل از راه دور یا حضور اکیپ‌های نظارتی در هر شهرستان انجام می‌شود.

یاقوتی افزود: بر اساس این مصوبه در صورت عدم رعایت سقف مجاز مصرف توسط دستگاه‌های مشمول، با اخطار قبلی، نسبت به قطع برق خاطیان اقدام خواهد شد.

برپایه این گزارش، روز گذشته نیز "مصطفی رجبی مشهدی" سخنگوی صنعت برق با اشاره به رسیدن پیک مصرف برق به ۵۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات و افزایش بیش از ۹ درصدی مصرف در یک هفته گذشته، تصریح کرد: در صورتی که ادارات و دستگاه‌های اداری مصرف خود را متناسب با مصوبه هیات وزیران کاهش ندهند، در مرحله نخست اخطار دریافت می‌کنند و در صورت عدم رعایت، برق اداره پرمصرف قطع خواهد شد.

وی یادآور شد: این اقدامات به منظور تامین پایدار برق مشترکان خانگی و تداوم روند تولید ادامه خواهد یافت و به همین دلیل، ادارات باید پس از پایان ساعات کاری، نسبت به خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی و روشنایی‌های غیرضروری اقدام کنند.

سخنگوی صنعت برق همچنین گفت: با توجه افزایش دما در روزهای آتی و افزایش نیاز مصرف برق در کشور رعایت نکات مدیریت مصرف در ساعات اوج مصرف برق که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳ گزارش شده و تنظیم درجه وسایل سرمایش بر روی ۲۵ درجه امری بسیار مهم و کمک کننده برای تامین برق هموطنان خواهد بود.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha