۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
۲ برابر شدن تصفیه فاضلاب در کشور
مدیر عامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب ایران اعلام کرد

۲ برابر شدن تصفیه فاضلاب در کشور

مدیر عامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب ایران گفت: تا پایان دولت سیزدهم، حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب بر حجم پساب کشور افزوده می‌شود.

به گزارش بازار، اتابک جعفری افزود: هم اکنون از حدود ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب تحویلی به بخش آشامیدنی کشور حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آن تبدیل به فاضلاب می‌شود که با تصفیه مقداری از آن، حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب، پساب تولید می‌شود.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها قرار است سالانه در ایران ۴۰۰ میلیون متر مکعب پساب تولید کنیم که در پایان دولت سیزدهم مقدار کل تولید پساب به حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید که جایگزین مناسبی برای برداشت آب‌های زیرزمینی و حتی آب‌های سطحی خواهد بود.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران همچنین افزود: سامانه‌ای برای چگونگی ورود سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب کشور طراحی کرده ایم که به زودی رونمائی می‌شود.

وی گفت: براساس ماده ۳۷ قانون برنامه توسعه ششم بر استفاده از پساب تاکیده شده است که دستورالعمل آن تا چند هفته اینده توسط وزیر نیرو ابلاغ خواهد شد که با ابلاغ آن، بخش عمده‌ای از مشکلات بخش مصرف و تولید پساب در کشور برطرف و زمینه ورود بهتر سرمایه گذاران به این بخش نیز فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایران افزود: بخش صنعت کشور هم اکنون حدود ۲ درصد آب کشور را مصرف می‌کند که تا پایان دولت سیزدهم از طریق تخصیص پساب، آب تحویلی به صنعت را به ۲ برابر فعلی خواهیم رساند که این اقدام می‌تواند موجب افزایش واحدهای صنعتی و بهبود اشتغال زائی در کشور شود.

جعفری همچنین استان‌های صنعتی کم آب مثل اصفهان و کرمان را پیشتاز استفاده از پساب در کشور عنوان کرد و همچنین گفت: میزان پیشرفت طرح‌های مربوط به جمع اوری و انتقال فاضلاب پایتخت به حدود ۷۰ درصد و در بخش تصفیه خانه به ۷۵ درصد رسیده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha