۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۷ و سایر خودروها

دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۷ و سایر خودروها

بیمه شخص ثالث، نوعی بیمه خودرو است که برای جبران خسارت های جانی و مالی به وجود آمده در تصادفات صادر می شود.

به گزارش بازار، بیمه شخص ثالث، نوعی بیمه خودرو است که برای جبران خسارت های جانی و مالی به وجود آمده در تصادفات صادر می شود. استفاده از این بیمه نامه برای تمام مالکین وسایل نقلیه اجباری بوده و حق بیمه آن بر اساس مشخصات خودرو تعیین می شود. بیمه شخص ثالث قبلا به صورت کاغذی صادر می شد و در آن اطلاعاتی درباره خودرو و دفعات استفاده از بیمه برای جبران خسارت را ذکر می کردند. این شیوه سنتی از صدور بیمه شخص ثالث، دردسرهای خاص خود را داشت. اما از سال ۱۳۹۹ و پس از راه اندازی سامانه جامع «سنهاب»، اعتبار بیمه شخص ثالث وابسته به یک کد یکتا شد و نسخه کاغذی حذف گردید. در این مطلب درباره نحوه دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۷ و دیگر خودروها توضیح خواهیم داد.

کد یکتای بیمه شخص ثالث کجاست؟

همانطور که از نام این کد پیداست، کد یکتا در اصل یک کد چند رقمی است که برای صدور بیمه شخص ثالث خودرو و دیگر بیمه نامه ها استفاده می شود. این کد جایگزین نسخه های کاغذی بیمه شخص ثالث شده و به مالکین خودرو کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن، اصالت بیمه نامه خود را استعلام کنند. یعنی باد وارد کردن این کد در سامانه جامع سنهاب بیمه مرکزی، می توان از بیمه بودن خودرو و تعداد دفعات استفاده از آن برای جبران خسارت، مطلع شد.

چگونه کد یکتا بیمه شخص ثالث را دریافت کنیم؟

فرآیند دریافت کد یکتا بسیار راحت است. چون با خرید حضوری و یا اینترنتی بیمه شخص ثالث، پیامک حاوی کد یکتا در کمتر از ۲ ساعت، به شماره موبایل اعلامی در زمان خرید ارسال می شود. این پیامک حاوی کد یکتا و لینک مربوط به اطلاعات بیمه شخص ثالث خودرو شما است. زمانی که بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۷ و یا خودروهای دیگر را به روش حضوری تهیه می کنید، شرکت بیمه ای اطلاعات شما را در سامانه جامع سنهاب وارد می کند. سپس این بیمه مرکزی است که بر اساس اطلاعات اعلامی و مشخصات خودرو، پیامک حاوی کد یکتا را به شماره موبایل فرد بیمه گزار ارسال می کند.

در حالت آنلاین و با خرید بیمه شخص ثالث از سایت های معتبری همچون بیمه با ما، اطلاعات خودرو توسط اپراتور در سامانه جامع بیمه مرکزی ثبت خواهد شد تا کد یکتای بیمه شخص ثالث شما صادر گردد. که البته استفاده از روش اینترنتی برای خرید بیمه شخص ثالث به مراتب بهتر از روش حضوری است. چون امکانات سایت بیمه با ما به شما این امکان را می دهد تا قبل از خرید بیمه ثالث و صدور کد یکتا، قیمت و شرایط شرکت ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

آموزش خرید و دریافت کد یکتا بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۷

در این بخش به شما آموزش خواهیم داد که چگونه کد یکتا مربوط به بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۷ را دریافت کنید. آموزش های ارائه شده در این بخش بر مبنای خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث است. پس قبل از هر کاری به سایت بیمه با ما و بخش بیمه شخص ثالث مراجعه کنید.

Description: https://lh4.googleusercontent.com/3y30reogJGIk802sW9UPePtDLoWvkbJCbndQ2ihL10krmeIw_mQa__LkS9tnsGBstoEcJHLnDMijPDlKaS8QvYdQlgbecQw1PwPAuwVhEQe6yDpDpg6Nx6r37yNMc2w_ju8fftA-zVIOqDHF1w

در این صفحه، سایت از شما اطلاعاتی همچون نوع وسیله نقلیه، برند، مدل، سال ساخت و شرکت بیمه قبلی را می خواهد. پس با انتخاب گزینه سواری از فیلد کشویی مربوط به نوع وسیله نقلیه و تکمیل دیگر آیتم های درخواستی، وارد مرحله بعدی شوید.

Description: https://lh6.googleusercontent.com/dfzmiLMVaI0bTDe9oLyIhyuG0gosai1CSs16QLXMcWj_a5Oa0_jbLbyns5n_Wf60rA9n2qXWLvs8R-c5wEoN5DaliQOWJi6BtSLFNfsOeHSQMkjTRQVI5mP304mPCfSCECZegOx9SekcwHgChw

در مراحل بعدی باید اطلاعات مربوط به تاریخ شروع و اتمام بیمه نامه قبلی را وارد کنید. سپس با پاسخگویی به سوالات بعدی، لیستی از قیمت بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۷ در شرکت های مختلف برای شما ظاهر می شود. بیمه با ما با نمایش شرایط و قیمت شرکت های مختلف، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را برای خرید بیمه ثالث خودرو داشته باشید. در گام بعدی باید بر اساس سقف درخواستی از تعهدات مالی، یکی از بیمه نامه ها را انتخاب کرده و هزینه آن را بپردازید.

پس از تکمیل فرآِند پرداخت وجه، اطلاعات شما توسط اپراتور سایت در سامانه جامع بیمه مرکزی ثبت می شود. در کمتر از دو ساعت، پیامک حاوی کد یکتا بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۷ به همراه لینک حاوی جزئیات این بیمه نامه، برای شما ارسال می گردد. حتی اگر قصد تهیه نسخه کاغذی از بیمه شخص ثالث را داشته باشید، امکان چاپ آن از طریق لینک ارسالی وجود دارد.

Description: https://lh4.googleusercontent.com/NSrqwyMlmIF3Y3QCgk9PQOslXTds_BDQiEy-ZxrVBlAHf_bJofqFgSkmmbCshfmgEw_cnwMKCFR7LIVVCaCCsuP4cKRWiRJjs_7trw444Ac9hHr3Codn_qgaBcLT6jVXsgXx0U-m6l2Gd8GDog

تمامی استعلام های مربوط به میزان تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۷ و یا سوابق مربوط به دریافت خسارت بیمه نامه، با استفاده از کد یکتا ارسالی امکان پذیر است. تنها کاری که باید انجام داد مراجعه به سایت بیمه مرکزی و وارد کردن کد یکتا است.

آیا روش دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث ماشین های مختلف، متفاوت است؟

فرآیند خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۷ با دیگر وسایل نقلیه یکسان است. تنها تفاوت در انتخاب نوع وسیله نقلیه و اطلاعاتی است که فرد بیمه گزار باید در سایت بیمه با ما وارد کند. البته این اطلاعات باید در نهایت دقت وارد شوند، چون میزان تخفیف عدم خسارت و قیمت نهایی بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه، بر اساس این اطلاعات ارائه شده تعیین می گردد. با تکمیل وجه و پرداخت اینترنتی حق بیمه شخص ثالث، کد یکتا منحصربفرد متناسب با وسیله نقلیه مورد نظر، برای شما ارسال می گردد.

کلام آخر

حذف نسخه های کاغذی بیمه شخص ثالث و جایگزینی آن با کد یکتا، یک تحول اساسی در صنعت بیمه بود. چون قبلا امکان جعل و دستکاری اطلاعات موجود در بیمه شخص ثالث وجود داشت. اما با پیدایش کد یکتا، دیگر تمامی اطلاعات را می توان از یک سامانه جامع تحت نظارت بیمه مرکزی دریافت کرد. حتی اگر قصد خرید یک خودرو کارکرده را داشته باشید، می توانید سوابق مربوط به تصادف آن را با کد یکتا مندرج در بیمه نامه استعلام کنید.

کد خبر: ۱۵۲٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha