۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
افزایش ۳۰ درصدی قیمت مواد اولیه صنعت مبل| قطعی برق توان تولید را کاهش می دهد
تولیدکننده مبل عطاآباد مطرح کرد؛

افزایش ۳۰ درصدی قیمت مواد اولیه صنعت مبل| قطعی برق توان تولید را کاهش می دهد

آق قلا- پقه، مدیر گالری و کارگاه تولیدی مبل عطاآباد آق قلا از افزایش ۳۰ درصدی قیمت مواد اولیه صنعت مبل در یک سال اخیر خبرداد و گفت: قطعی برق در فصل گرما توان تولید را کاهش می دهد.

عبدالحکیم پقه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: حدود ۳۰۰ واحد تولیدی مبل در عطاآباد فعال است که کارگران بومی منطقه، کفاف این حجم بالای مرکز تولیدی در منطقه را نمی دهد و تامین نیروی کار ماهر به یکی از دغدغه های مهم فعالان این صنعت تبدیل شده است.

مدیر گالری مبل یونیک عطاآباد افزود: از دیگر معضلات صنعت مبل در عطاباد مقوله قطعی گسترده برق در منطقه در شروع فصل گرما است که اشتغال حدود سه الی چهار هزار نفر از جوانان و دیگر روستاهای مجاور را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: قطع چندباره و طولانی‌ مدت برق میزان تولید در کارگاه های مبل سازی را کاهش می دهد و پیامدهای ناشی از نوسان برق زیان مالی چشمگیری به فعالان صنعت مبل وارد می کند.

پقه گفت: با توجه به اینکه چند هزار نفر از مردم منطقه در حوزه صنعت مبل مشغول کسب روزی و درآمد هستند انتظار داریم تا مدیران ارشد استان برای قطعی برق در عطاآباد فکری عاجل داشته باشند.

این فعال صنعت مبل سازی افزود: قیمت مواد اولیه مانند پارچه چوب و دیگر ابزار یراق مورد نیاز در صنعت مبل به صورت هفتگی در حال افزایش است که این بی ثباتی در قیمت مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان و در نهایت مصرف کننده ایجاد کرده است.

مدیر گالری و کارگاه تولیدی مبل عطاآباد بیان کرد: با وجود آنکه قیمت دلار در هفته های اخیر نسبتاً ثابت مانده اما از ابتدای سال تاکنون شاهد رشد ۳۰ درصدی قیمت مواد اولیه و خام مورد نیاز در صنعت مبل هستیم که بر همین اساس رشد صعودی قیمت محصولات در بازار محسوس است.

کد خبر: ۱۵۲٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha