۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
مدارس و ادارات زنجان تعطیل شدند
به علت نفوذ توده گرد و غبار؛

مدارس و ادارات زنجان تعطیل شدند

زنجان- مدیرکل مدیریت بحران زنجان گفت: به علت نفوذ توده گرد و غبار به استان ادارات و مدارس زنجان تعطیل شد.

به گزارش بازار و به نقل از مدیریت بحران استان، صفی الله کرامتی گفت: به علت نفوذ توده گرد و خاک به استان زنجان امروز «سه شنبه» ادارات و مدارس استان زنجان تعطیل است.

وی اظهار کرد: با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و شاخص کیفی هوا در وضعیت خطرناک، جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان برگزار شده است و روز سه شنبه سوم خرداد ماه جاری تمام مراکز آموزشی (دانشگاه‌ها، فنی و حرفه‌ای، مراکز علمی) تعطیل و امتحانات به روز دیگر موکول می‌گردد و از طریق روابط عمومی مراکز مذکور اطلاع رسانی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: فعالیت‌های آموزشی در تمامی مدارس استان در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر در تمامی مقاطع تحصیلی، تعطیل است و امتحانات داخلی تمام دوره‌ها و همچنین هماهنگ پایه ششم لغو و تاریخ برگزاری آن متعاقباً توسط مدیران مدارس به دانش آموزان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کرامتی تاکید کرد: به استناد دستور العمل شرایط اضطراری آلودگی هوا, فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی به استثنای دستگاه‌های امدادی، بهداشتی و درمانی، بانک‌ها و خدمات اضطراری، مراکز نظامی و انتظامی در روز سه شنبه سوم خرداد تعطیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ماسک استاندارد توسط شهرداری به منظور نیروهای خدماتی و پاکبان ها توزیع شود، ابراز کرد: تمامی برنامه‌ها, همایش‌ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی اعم از نیروهای نظامی و انتظامی از فضای باز به فضای بسته منتقل شود.

و اقدامات عمرانی و راهسازی و فعالیت‌هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود در داخل شهر توسط شهرداری‌ها تعطیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های ورزشی در فضای باز و بسته ممنوع است و صدا و سیمای مرکز استان, نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اعلام کند.

کرامتی گفت: اورژانس به صورت آماده باش در چند نقطه از شهر قرار گیرد و فعالیت واحدهای دانه بندی و آسفالت در محدوده حریم شهرها در تاریخ ۳ خرداد محدود شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha