۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
 دولت سیزدهم به دنبال تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد در سال جاری است
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران:

دولت سیزدهم به دنبال تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد در سال جاری است

زنجان- رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: هدف مهم دولت سیزدهم در بخش اقتصاد تحقق رشد هشت درصدی در سال جاری است که ۳.۵ درصد از این میزان رشد از محل بهره وری محقق می شود. 

به گزارش خبرنگار بازار، میرسامان پیشوایی ظهر دوشنبه در جلسه شورای معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: رشد اقتصادی از ۲ راه امکان پذیر است و برای تحقق این مهم باید سرمایه بیشتری ترزیق شود.

وی با بیان اینکه باید از سرمایه موجود به طور بهینه استفاده کرد،اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری در پیام نوروزی نسبت به موضوع مهم بهره وری و نارضایتی ایشان از کاهش بهره وری در کشور است.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: در برنامه ششم توسعه مقرر شد که ۲.۸ درصد از رشد اقتصادی از محل بهره وری محقق شود که متاسفانه آمار رشد بهره وری در ۱۰ سال گذشته منهای یک درصد بود که نه تنها رشد نداشتیم و طی ۲ سال گذشته ( سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰) رشد بهره وری در کشور مثبت بود.

پیشوایی تاکید کرد: طی سال گذشته رشد بهره وری ۲.۹ درصدی را در حوزه بهره وری تجربه شده است.

وی از رشد چهار درصدی اقتصاد کشور در سال گذشته سهم بهره وری حدود سه درصد بوده است که عدد خوبی است و اگر ۲ سال دیگر رشد بهره وری بالای ۳ درصد را تجربه کنیم به وضعیت سال ۱۳۹۰ می رسیم.

رئیس سازمان ملی بهره وری بحث آموزش و توانمندسازی در حوزه بهره وری را از دیگر برنامه های امسال این سازمان اعلام کرد و ابراز داشت: استان زنجان به عنوان یکی از استانهای پیشرو کشور در این حوزه است و به همین جهت دوره های آموزشی بهره وری برای استانهای همجوار درزنجان برگزار خواهد شد.

پیشوایی گفت: تمام استانهای کشور در این خصوص از برنامه ششم عقب هستند و میزان عقب ماندگی ها نیز بالا است.

وی با بین اینکه زنجان بین سه استان موفق کشور در این زمینه است هرچند با وضعیت مطلوب آن فاصله زیاد است، تصریح کرد: دستگاههایی در اجرای برنامه هم موفق بوده اند، برخی متوسط و بقیه کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت دارند که این مطلوب نیست.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران افزود: هدف مهم دولت سیزدهم در بخش اقتصاد تحقق رشد هشت درصدی در سال جاری است که ۳.۵ درصد از این میزان رشد از محل بهره وری محقق می شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha