۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
امضا تفاهم نامه بین وزارت میراث و بنیاد مسکن
اهدف حفظ الگوهای معماری بومی در روستاها صورت گرفت؛

امضا تفاهم نامه بین وزارت میراث و بنیاد مسکن

ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی _ گردشگری و صنایع دستی در جلسه امضاء تفاهم نامه بین وزارت میراث و بنیاد مسکن خواستار توجه بیشتر مسئولان به حفظ ابنیه تاریخی در روستاها شد.

به گزارش بازار، عزت الله ضرغامی در این جلسه تاکید کرد: روستاها جایگاه ویژه‌ای در ارتباط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد و مردم آنجا متولی اصلی این سه حوزه اند.

سیدهادی احمدی روئینی مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی نیز در جلسه، روستاها را ذخیره گاه ژنتیکی ملموس و ناملموس میراث فرهنگی توصیف کرد و گفت: بسیاری از ابنیه با بی توجهی‌ها از بین رفته است و روستاهایی نیز به صورت دست نخورده باقی مانده اند.

روئینی همچنین تاکید کرد: با مرمت آثار فرهنگی در روستاها می‌توان جذب گردشگر کرد و هم افزایی میان بنیاد مسکن و وزارت میراث فرهنگی می‌تواند این کار را تسریع کند.

به گفته مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی؛ برای اجرای طرح هادی، ۱۱۰۰ میلیارد تومن اعتبارات ملی و ۱۶۰ میلیارد تومن برای احیای بافت‌های تاریخی با ارزش در نظر گرفته شده است.

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه تاکید کرد: روستاها قطب اقتصادی کشورند و توجه بیشتر مسئولان روی این مورد می‌تواند منجر به رونق اقتصادی آنجا شود.

بر اساس تفاهم نامه‌ای که امروز بین وزیر میراث فرهنگی _ گردشگری و صنایع دستی و رئیس بنیاد مسکن امضا شد، دو طرف متعهد به همکاری بیشتر با یکدیگر برای حفظ الگوهای ارزشمند معماری بومی و احیای واحدهای مسکونی با ارزش در روستاهای هدف گردشگری شدند.

در این مراسم همچنین از تعدادی از خادمان میراث فرهنگی که نقش برجسته‌ای در حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در کشور داشتند تقدیر شد.

کد خبر: ۱۵۲٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha