۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
واکاوی طرح اقتصادی دولت با حضور وزیر کشور
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تشریح کرد

واکاوی طرح اقتصادی دولت با حضور وزیر کشور

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور وزیر کشور در کمیسیون متبوع خود، گفت: در نشست امروز در خصوص نحوه اجرای طرح اقتصادی دولت و ابهامات آن صحبت و قرار شد در زمانی کم ایرادات اجرای طرح رفع شود.

به گزارش بازار، محمود عباس زاده در تشریح نشست صبح امروز (دوشنبه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای احمد وحیدی و معاونانشان در جلسه کمیسیون حضور پیدا کردند و در خصوص نحوه اجرای طرح اقتصادی دولت، مدیریت یارانه‌ها و اقدامات حمایتی به ویژه از اقشار آسیب پذیر گزارشی ارائه و به همه سؤالات و ابهامات نمایندگان پاسخ دادند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر کشور موانع، کمبودها و کاستی‌های وضعیت فعلی را از زبان نمایندگان مردم شنید.

در این جلسه تاکید شد که نواقص زیرساخت‌های اجرایی این طرح بزرگ رفع شود. وی ادامه داد: نمایندگان همچنین تاکید کردند که کالاهای استراتژیک مردم و مورد نیاز اقشار مختلف باید در دسترس همه باشد و فروشگاه‌ها ذخیره لازم را داشته باشند. بر اساس آمار و ارقامی که وزیر کشور اعلام کرد کالاهای اساسی به خصوص مرغ، تخم مرغ و روغن هرچند با قیمت‌های مختلف اما در بازار وجود دارند.

عباس زاده مشکینی یادآور شد: آقای وحیدی در خصوص نحوه توزیع آرد و نان با هدف تسهیل دسترسی عموم مردم نیز توضیحاتی ارائه کرد و قرار شد در زمانی کم ایرادات اجرای طرح رفع شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع بررسی ساماندهی اتباع خارجی در ادامه نشست، گفت: با توجه به تعداد بسیار اتباع خارجی به ویژه از کشور همسایه افغانستان، نمایندگان در حضور وزیر کشور بر ساماندهی و پرداختن به مسائل امنیتی، اجتماعی وسلامت مرتبط با مهاجرین و مسائل اجتماعی و سلامت اتباع خارجی تاکید کردند و یاد آور شدندکه ابهاماتی در بحث ساماندهی مطرح است که نمایندگان در این خصوص نیز به وزیرگزارش دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: مقرر شد در زمانی محدود طرح ساماندهی جدید تهیه شود تا مهاجرین افغانی با آسایش زندگی کنند و از سوی دیگر نگرانی‌هایی که در زمینه مسائل اجتماعی و امنیتی وجود دارد مرتفع شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha