۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
خصوصی سازی باید به اهلش واگذار شود
رئیس مجلس شورای اسلامی:

خصوصی سازی باید به اهلش واگذار شود

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خصوصی سازی و مردمی سازی را باید بدون رانت و از راه درست به اهلش واگذار کنیم.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف امروز با حضور در مرکز همایش‌های سالن اجلاس سران در مراسم آغازین نخستین رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران اظهار داشت: اولین نکته این است که موضوعی افتخارآمیز هست در کشورکه کمتر به آن توجه کردیم و آن توجه به نعمت استقلال، عزت و هویت است.

وی افزود: این نعمتی است در یک جامعه، حکومت، دولت وکشورکه باید حرمت آن حفظ شود، اینکه دیگران در این کشور، تصمیم گیرنده نیستند.

قالیباف تصریح کرد: به هرحال تاریخ این کشور، روشن و تاریک‌هایی داشته است؛ سفیر یک دولت خارجی در این کشور زمانی تصمیم گیرنده بوده لذا قدر نظام جمهوری اسلامی ایران و هویت ملی و اسلامی که خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم را باید بدانیم.

رئیس مجلس گفت: هژمونی منطقه به دنبال این است که ما را تابع تصمیم‌های خودکند که نتوانستند و با افتخار و مقاومت و پیروزی در مقابل آن‌ها ایستاده ایم.

وی ادامه داد: ما براساس دو اصل به این افتخار رسیدیم یکی تکیه به مردم و دوم ایمان به سنت‌های الهی.

قالیباف گفت: هرکجا در حوزه‌های دیگر از جمله اقتصاد که چالش اصلی ماست اگر به استقلال و عزت مان توجه نشود به خطر می‌افتیم.

وی تأکید کرد: ما باید همین موضوع خصوصی سازی و مردمی سازی را به نحوی که بدون رانت و درست انجام شود به اهلش واگذار کنیم.

رئیس مجلس: اقتصاد ما باید مردمی شود؛ چهار ویژگی شفافیت، هوشمندسازی، مردمی سازی و نصرت الهی مهمترین ویژگی‌های حکمرانی است.

وی اظهار داشت: امروز چالش بزرگتری به نام تحریم داریم و مجلس بر روی رفع تحریم و خنثی سازی تحریم متمرکز شده است. ما باید درمیز مذاکره قدرت داشته باشیم که حرف بزنیم. اگر قدرت نباشد، نمی‌توانیم صحبت کنیم.

وی ادامه داد: خنثی سازی تحریم، شاهراهش خصوصی سازی و مردمی سازی اقتصاد است و استقلال و حفظ عزت، راهش خنثی سازی تحریم هاست و قوی بودن یک حکمرانی نیز بر می‌گردد به مردم.

قالیباف گفت: ما در بخش عرضه کننده به عنوان عرضه کننده دولتی اشکالاتی داریم و به دنبال آن هستیم که بفروشیم وگران بفروشیم که هزینه حقوق و بازنشستگی و کسری بودجه و هزینه‌های جاری مان را تامین کنیم.

وی افزود: ببینید چندده هزار میلیارد دلار، سرمایه از کشور خارج شده و آیا در حوزه تقاضا الویت ما بهره وری بوده است؟

قالیباف سپس از نمایشگاه خصوصی سازی اقتصاد ایران بازدید کرد.

کد خبر: ۱۵۲٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha