۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
پیشرفت‌ها و مشکلات صنعت آسانسور

پیشرفت‌ها و مشکلات صنعت آسانسور

با پیشرفت‌های صورت گرفته در تولید تجهیزات، قطعات آسانسور و افزایش تجربه نصابان فنی این صنعت، روزانه بیش از ۲۵۰ میلیون سفر ایمن با آسانسور در کشور انجام می‌شود.

به گزارش بازار، بیش از ۵۰ هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در بیش از هزار و پانصد واحد صنفی و تولیدی در صنعت آسانسور مشغول بکارند ضمن اینکه امروزه ۹۰ درصد آسانسورهای تا ۶ طبقه توقف، قطعاتشان در داخل تولید می‌شود.

یک تولید کننده قطعات آسانسور می‌گوید: صنعت آسانسور در ایران امروز به استانداردهای جهانی رسیده است.

یک قطعه ساز آسانسور هم می‌گوید: هم اکنون ما قطعات تخصصی آسانسور از قبیل، براکت، پایه موتور، کاور، کابین و درب‌های خودکار تولید می‌کنیم.

قطعه ساز دیگری نیز می‌گوید: قطعه‌ای نیست که در دنیا تولید شود و ما درا یران نتوانیم آن را تولید کنیم، از موتورهای گیرلس گرفته تا تابلوهای بسیار هوشمند.

صنعت آسانسور از جمله صنایعی است که علاوه بر لزوم نواوری در ساخت و کسب استانداردهای روز برای نصب و پشتیبانی به افراد کاملا فنی و متخصص نیاز دارد در غیر اینصورت فاجعه آور خواهد بود با توجه به این مهم فناوران و متخصصان نصب و راه اندازی آسانسور با اشاره به مخاطرات شغلی اشان می‌گویند: مهمترین دغدغه نصابان آسانسور، فقدان بیمه و شرایط سختی کار است.

نصاب دیگری هم می‌گوید: ۸۰ درصد نصابان آسانسور بصورت پیمانی کار می‌کنند و شرکت‌هایی که با آن‌ها قرارداد امضا می‌کنند حاضر به بیمه نصابان نسیتند.

یک نصاب دیگر هم می‌گوید: ما هیچ هویت مشخص کاری نداریم حتی برگه قرارداد نصب نداریم و از مزایای سختی کار بهره‌مند نیستیم.

کد خبر: ۱۵۲٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha