۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
کاهش قاچاق کالا در سایه افزایش تولید داخل
رئیس اتحادیه تولید کنندگان لوازم خانگی عنوان کرد

کاهش قاچاق کالا در سایه افزایش تولید داخل

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی گفت: در سایه افزایش تولید کالای داخلی، میزان قاچاق کالا از ۲.۲ میلیارد دلار در سال‌های گذشته به ۱.۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

به گزارش بازار، اکبر پازوکی با بیان اینکه، لوازم خانگی که در سطح عرضه وجود دارد دارای کد رهگیری بوده و برای مصرف کننده نیز قابل تفکیک است گفت: به همه تولید کنندگان ابلاغ شده که کالاهای تولیدی باید با کد شناسه و کد رهگیری از درب کارخانه توزیع شود و طی جلساتی که با عمده فروشان و خرده فروشان داشتیم همه را موظف کردیم که از طریق سامانه جامع تجارت کالایی را بفروشند که دارای کد شناسه کالا باشد.

وی درباره قاچاق کالا نیز گفت: سالی که واردات آزاد بوده میزان کالای قاچاق ۲/۲ میلیارد دلار بود و با اطلاعاتی و آماری که ارائه شده هم اکنون این میزان به ۱/۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده که نشان دهنده این است تولید کننده داخلی حجم تولید را افزایش داده و سطح عرضه کالای ایرانی در حال افزایش و جایگزینی است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی یکی از مشکلات اساسی را مربوط به فروش کالا در فضای مجازی دانست و گفت: فروشندگان برای فعالیت در فضای مجازی از اتحادیه مجوز دریافت نمی‌کنند.

تدوین اصلاح قانون مباره با قاچاق کالا و ارز
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از کاهش عرضه کالای قاچاق خبر داد و گفت: کالای قاچاقی که هم اکنون در سطح عرضه مشاهده می‌کنیم به مراتب کمتر از سال‌های گذشته است.
اسفنانی افزود: برای کالاهایی هم که مراجع کشف می‌کنند پرونده تشکیل و برای رسیدگی به ما ارسال می‌شود که بر اساس مقررات قانونی به نفع دولت ضبط و بلافاصله به حوزه اموال تملیکی ارسال می‌شود.

وی گفت: مجازات‌ها هم مطابق قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدوین شده و فکر می‌کنم اثربخشی لازم را دارد.

اسفنانی افزود: البته تغییراتی در اصلاح قانون قبلی به وجود آمده و ایراداتی را که داشته برطرف و از ۱۰ اردیبهشت رسماً اجرایی شده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha