۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
افزایش مصوب حقوق کارگران تغییر نمی‌کند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش مصوب حقوق کارگران تغییر نمی‌کند

اردبیل- اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست افزایش مصوب حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ تغییر پیدا کند.

ولی اسماعیلی درحاشیه نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با فعالان بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: جراحی اقتصادی در این کشور بعد از سال‌ها تأخیر و تعلل بالاخره توسط دولت سیزدهم آغاز شد هر چند که این جراحی هزینه و عوارضی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امیدواریم در یک حرکت مؤثر و گام به گام تحولات و اصلاح ساختار اقتصادی در کشور رقم بخورد تا در بهترین موقعیتی که هر سه قوه همفکر و هم نظر هستند، فضای انحصاری و بسیاری از رانت‌خواری ها اصلاح شده و شرایط مطلوبی را در مسیر توسعه پایدار شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضرورت اجرای هشت گام جراحی اقتصادی را یادآور شد و گفت: تبعیض و توسعه نامتوازن در کشور آرامش و امنیت خاطر مردم را بر هم زده و انتظار می رود در دولت سیزدهم در کنار توجه به توسعه متوازن، اصل عدالت مورد دقت قرار گیرد.

اسماعیلی چالش حاشیه‌نشینی در شهرها را همراه با آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک دغدغه جدی یادآور شد و افزود: دولت تلاش می کند تا با بسته‌های حمایتی مختلف در این شرایط سخت تولیدکنندگان و کارآفرینان را مورد حمایت قرار داده و جلوی آسیب‌های احتمالی در این بخش گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سفری که اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به استان اردبیل داشتند، در کنار بررسی مشکلات معیشتی و اجتماعی مردم و بازدید از واحدهای مختلف کارگری، در جریان مشکلات کارگران در ابعاد بیمه‌ای و دغدغه‌های معیشتی قرار گرفته و سعی می کنند تا حمایت‌های همه‌جانبه را انجام دهند.

اسماعیلی اضافه کرد: باید دولت با اصلاح ساختار، توانمندی جامعه کارگری را انجام داده و با بسته‌های تشویقی کارآفرینان را نیز همراهی کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار نیست افزایش مصوب حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ تغییر پیدا کند بلکه در کنار افزایش ۵۶ درصدی حقوق و مزایای کارگران، بسته‌های تشویقی برای تولیدکنندگان نیز در حوزه‌های بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۱۵۲٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha