۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
ضرورت بهره گیری از مزیت های مرزی با ترکمنستان| اشتراکات فرهنگی در تعمیق روابط موثر است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

ضرورت بهره گیری از مزیت های مرزی با ترکمنستان| اشتراکات فرهنگی در تعمیق روابط موثر است

گرگان- منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با اشاره به برخورداری صدها کیلومتر مرز مشترک گلستان با ترکمنستان، گفت: با تکیه بر اشتراکات فرهنگی می‌توان سطح تبادلات تجاری و صادراتی را افزایش داد.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: برخورداری گلستان از مرزهای طولانی با کشور دوست و برادر ترکمنستان یک مزیت ارزشمند و مهم برای این منطقه تلقی می شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: سطح تبادلات مالی بین ایران و ترکمسنتان نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما با توجه به ظرفیتی که بین طرفین وجود دارد تا وضع مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی به مذاکرات انجام شده با وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: بنا به اظهارات آقای امیر عباللهیان روند تعاملات بین دو کشور در حال افزایش است و ما به این روند خوش بین هستیم.

منتظری ادامه داد: زمینه های صادراتی بالای گلستان و بازارهای چند صد میلیونی کشورهای اوراسیا پتانسیل ارزشمندی است که می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات استان به ویژه دغدغه های اقتصادی باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می کنیم با اقدامات فرهنگی زمینه بهبود فعالیت های تجاری و اقتصادی را فراهم کنیم و در همین راستا مذاکراتی با سفیر قزاقستان هم انجام شد تا استان گلستان میزبان برگزاری هفته فرهنگی مشترک ایران و قزاقستان باشد.

وی به سکونت چندین هزار قزاق و چند صد هزار ترکمن در استان اشاره کرد و افزود: این فرصت ارزشمند می تواند زمینه ساز تعمیق و گسترش روابط اقتصادی و مالی شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha