۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
بانک مرکزی فهرست بدهکاران بانکی را به‌روزرسانی کرد

بانک مرکزی فهرست بدهکاران بانکی را به‌روزرسانی کرد

بانک مرکزی فهرست بدهکاران بانکی را به‌روزرسانی و اطلاعات بدهکاران سه بانک سینا، توسعه تعاون و توسعه صادرات را منتشر کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بانک مرکزی در راستای اجرای بخش ۱ بند د- احکام تنظیمی تبصره ۱۶- تسهیلات تکلیفی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مصوبه به شماره ۷۱۵/۱۱۴۵۰۴ مورخ ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به آمار منتشر شده در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سالجاری، اطلاعات واصله از بدهکاران سه بانک سینا، توسعه تعاون و توسعه صادرات را منتشر کرد.

اغلب تسهیلات دریافت شده در راستای تولید و سازندگی در کشور مصرف شده و انتشار اسامی در گزارش پیش رو تنها به منزله دریافت تسهیلات و تعهدات کلان از شبکه بانکی می‌باشد که عموم آنها در موعد مقرر بازپرداخت شده است.

بر همین اساس فهرست تسهیلات غیرجاری هر بانک را نیز می توان مشاهد کرد.

شایان ذکر است به استناد فصل اول ماده ۱ بند ۱-۸- آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان موضوع بخشنامه شماره ۹۲/۲۴۴۲۵۵۳ مورخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۶، تسهیلات و تعهدات کلان: «به مجموع خالص تسهیلات و تعهدات اعطایی/ایجاد شده به/برای هر ذینفع واحد که میزان آن حداقل معادل ۱۰ درصد سرمایه پایه مؤسسه اعتباری باشد. این حد برای شعبه بانک خارجی، ۳ درصد مجموع دارایی‌های شعبه می‌باشد» اطلاق می شود.

گفتنی است، اطلاعات مابقی بانک ها نیز پس از بررسی های کارشناسی و دریافت اطلاعات کامل تر از بانک‌ها و صحت سنجی، در آینده نزدیک منتشر می شود.

فهرست بدهکاران بانکی را از اینجا می‌توانید دریافت کنید.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha